Vill någon ut och köra i dag 22/5

Sugar skrev:
Hur lång tid kan det ta från södermalm till Sollentuna?

har du inte åkt än.... det tar 15 eller 20 minuter.

Fyfaan va kallt ösregn och blåst är på hoj utan kåpor... brrr..
Jag dyrkar mitt badkar! :Bugar

Det var en trevlig käönsla när vattnet letade sig in genom skinstället, genom långkallingarna, kallingarna och slutligen in under pungen! det var kallt!

Usch å blääää... haglade in innanför handskar.. så mysigt skönt :näsblod
Så är haglet kallt vilket leder till imma på visiret - öppna visiret å få is i ögonen :4skrika

F*n vad kalt det blev om händerna. Jag kom i haglet på arninge leden och satan vad halt det vart.

Det var kul så länge det inte regnade :)

Haglade det? :lol Det märkte inte jag.. jag hade fullt upp med att sjunga för fulla muggar att det var jättevarmt och att vägen inte alls var 100 mil för lång...

Nu har man iaf sköljt av hojen med ljummet vatten, torkat med sämskinn, putsat lite, hängt all utrustning på tork, badat och väntar på kaffe. :)

Såhär efteråt så var det ju en riktigt trevlig tur med bra erfarenheter :rolleyes: bullarna i Waxholm är goda :tungan

Sorry grabbar! Ska alldrig mer sia om vädret! Ni kan trösta er med att jag hade längst hem.. Tror inte det var en torr fläck innanför stället när man var hemma! Men nu är bastun igång :tummenupp

:tummenupp
Jag var torr på överkroppen... och en del av benen :tungan

ska nog hämta mitt regnställ på måndag :hihi

Sugar skrev:
Får väl ta samma sväng när det är lite torrare ute eller?
Då står Sugar för fika! :banana
:tummenupp
Självklart ska vi göra det. Då kan vi ju ta färjan över och se vad som finns på andra sidan också :)

Tack för trevligt sälskap på den trevliga turen :banana

vågen skrev:
edit: Lägg till den här sidan i favoriter så kan du kolla vädret lätt. Uppdateras ofta.

Gissar att det börjar regna vid 12 tiden :4skrika

Vi valde att lita på dig och SMHI... :) ..så vi tog bilen runt i jakt på tankväskor.. såg en del på hoj och var inte avundsjuka.. :hihi
Efter att ha läst era senaste inlägg är vi väldigt glada för det.. :banana
..men kaffet kommer nog att smaka lika gott utan att först blivit dränkt... :nicka

Minimorran skrev:
Vi valde att lita på dig och SMHI... :) ..så vi tog bilen runt i jakt på tankväskor.. såg en del på hoj och var inte avundsjuka.. :hihi
Efter att ha läst era senaste inlägg är vi väldigt glada för det.. :banana
..men kaffet kommer nog att smaka lika gott utan att först blivit dränkt... :nicka

Det är bra med molnbilderna från SMHI. Man kan följa molnens rörelser under flera timmar och beräkna på amatörvis när man själv kommer bli blöt.
Synd bara att det stämde :4skrika

Ja det började hagla på mig när jag kommit halvägs på arningeleden. Det vart halt som bara den på vägen då. Det var 3st hd eller vad det var som stanat på vägkanten på grund av haglet.

Var inte så blöt. Tröjan tog det mesta :)

Börja spricka upp lite här... Hmmm, man kanske skulle ta och prova igen!
Just det, lovade att INTE sia om vädret! Vad tror Vågen? Kommer molnen snart?

mja.... ser iaf ut som att det kommer tunnas ut till kvällen men tjockna mot sydväst härifrån. :D

MVH
"Wannabe" vädergubben :tungan

vågen skrev:
mja.... ser iaf ut som att det kommer tunnas ut till kvällen men tjockna mot sydväst härifrån. :D

MVH
"Wannabe" vädergubben :tungan

ska ni åka ikväll?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...