Vill köra bana

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Just nu har har If som bolag.. får ej köra bana på den försäkringen jag har där.. missade detta..eller tänkte inte på det... :huvet

Måste jag nu följa tiden ut o sen byta..eller kan man försöka hävda att dom uppgav att man fick köra bana, o då försäkrad.. så att man kan avbryta försäkringen, o ta en ny.. på nytt bolag.. utan att förlora för mkt.
Känner inte för att casha själv om man ev lägger hojen när man kör oförsäkrad..
Vad kan man göra..? :confused:

Se till att ha en olycksfallsförsäkring, montera kraschkåpor och kör! Kraschar du fixar du till det själv, utan att blanda in försäkringsbolaget.

David81 skrev:
Just nu har har If som bolag.. får ej köra bana på den försäkringen jag har där.. missade detta..eller tänkte inte på det... :huvet

Måste jag nu följa tiden ut o sen byta..eller kan man försöka hävda att dom uppgav att man fick köra bana, o då försäkrad.. så att man kan avbryta försäkringen, o ta en ny.. på nytt bolag.. utan att förlora för mkt.

Jag råkade ut för samma sak (fast jag hade trygg hansa, vilket inte heller gäller på bana). Så här gör du:

1. Ställ av hojjen
2. Ring till försäkringsbolaget och säg att du har ställt av hojjen och vill säga upp försäkringen. Då undrar de nog varför och du svarar: -Eran trafikförsäkring gäller inte på bana och jag kör ofta på bana. Då avslutar de försäkringen omedelbart och du får tillbaka dina pengar.
3. Ring och teckna en ny försäkring hos förslagsvis folksam eller länsförsäkringar. Välj en där du kan ställa av och på hur mycket du vill så spelar det mindre roll hur mycket den kostar.
4. Ställ på hojjen... klart!

Skäggis skrev:
Jag råkade ut för samma sak (fast jag hade trygg hansa, vilket inte heller gäller på bana). Så här gör du:

1. Ställ av hojjen
2. Ring till försäkringsbolaget och säg att du har ställt av hojjen och vill säga upp försäkringen. Då undrar de nog varför och du svarar: -Eran trafikförsäkring gäller inte på bana och jag kör ofta på bana. Då avslutar de försäkringen omedelbart och du får tillbaka dina pengar.
3. Ring och teckna en ny försäkring hos förslagsvis folksam eller länsförsäkringar. Välj en där du kan ställa av och på hur mycket du vill så spelar det mindre roll hur mycket den kostar.
4. Ställ på hojjen... klart!

Ok.. Jag ringer idag.. Tack för hjälpen.. O se upp på banorna!! :banana

David81 skrev:

Men David då ,har jag inte förklarat för dig ang detta ???
Sälj hojen till mig idag ,försäkringen med IF sägs upp. Sen köper du
tillbaka den av mig på ex Fredag och då tecknar en ny försäkring
hos ex Folksam ,Länsförsäkringar eller annat bolag som godkänner
banåka.

Ha det !!! :banana :banana :banana

Fogel99 skrev:
Men David då ,har jag inte förklarat för dig ang detta ???
Sälj hojen till mig idag ,försäkringen med IF sägs upp. Sen köper du
tillbaka den av mig på ex Fredag och då tecknar en ny försäkring
hos ex Folksam ,Länsförsäkringar eller annat bolag som godkänner
banåka.

Ha det !!! :banana :banana :banana

Enda problemet är väl bara att på fredag så har hojen blivit så dyr att han inte har råd att köpa tillbaka den :rofl

M:et skrev:
Enda problemet är väl bara att på fredag så har hojen blivit så dyr att han inte har råd att köpa tillbaka den :rofl

:D Ja men det vet han ju inte när han säljer den.....hahaha

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...