Tips ang SV 1000 S
Tjena,
Jag kan tipsa dig om min "SV 1000 S" som jag precis bytte in på AVA MC i Stockholm för 1 månad sedan, då jag köpte en ny hoj av dom. Jag är dessutom pedant så hojjen är välskött samt tvättad 2-3 ggr per månad (finns folk som frågat mig om hojjen är ny fast det är en 04:a). Här är lite fakta ang hojjen:
- Årsmodell 04, ca 1700 mil
- 128 hkr och 103 Nm, otroligt stark motor alltså
- Välservad hos AVA
- Mörkblå metallic
- GPR SlipOn avgasrör, grymt härligt muller
- KN Sportluftfilter
- ECU'n/Yoshiboxen (databoxen) mappad för GPR-rören för max prestanda
- Växelindikator, monterat av mig
- Flera blå eloxerade delar, som kolppings- och bromshandtag, styrändar m.m.
- Rensad bakdel
- Miniblinkers
- DoubleBubble mörkt vindskydd, skitsnyggt
- Backspegel-expanders, man ser mer av vägen och mindre av sina egna axlar
- Fjädringen är justerad för sportkörning, d.v.s mindre "svampig" än standard
Här är ett filmklipp som jag gjorde för SVPortal som är ett engelskt forum för dessa hojjar, ursäkta min usla engelska men du ser hojjen i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=e0I-t26jrLY&feature=email
AVA MC vill ha 65.000:- för min f.d pärla, men jag tror (är nästan säker på att) det är prutbart - allt är prutbart i.o.f.s
Länk till hojjen hos AVA MC
Nu undrar du kanske varför jag sålde den? Det var för att jag väger 103 kg & är 187 cm och därmed var för stor för hojjen helt enkelt, så jag köpte en ännu större hojj på alla sätt, en Aprilia RSV Mille...som tyvärr blev 80% dyrare i försäkring men i övrigt är den bästa hojj jag kört någonsin. Är denna hojj för dyr, så kan jag tipsa dig om Saeco's 650, jag kör ofta ihop med honom så hans hojj är oxo välskött...
Tjena,
Jag kan tipsa dig om min "SV 1000 S" som jag precis bytte in på AVA MC i Stockholm för 1 månad sedan, då jag köpte en ny hoj av dom. Jag är dessutom pedant så hojjen är välskött samt tvättad 2-3 ggr per månad (finns folk som frågat mig om hojjen är ny fast det är en 04:a). Här är lite fakta ang hojjen:
- Årsmodell 04, ca 1700 mil
- 128 hkr och 103 Nm, otroligt stark motor alltså
- Välservad hos AVA
- Mörkblå metallic
- GPR SlipOn avgasrör, grymt härligt muller
- KN Sportluftfilter
- ECU'n/Yoshiboxen (databoxen) mappad för GPR-rören för max prestanda
- Växelindikator, monterat av mig
- Flera blå eloxerade delar, som kolppings- och bromshandtag, styrändar m.m.
- Rensad bakdel
- Miniblinkers
- DoubleBubble mörkt vindskydd, skitsnyggt
- Backspegel-expanders, man ser mer av vägen och mindre av sina egna axlar
- Fjädringen är justerad för sportkörning, d.v.s mindre "svampig" än standard
Här är ett filmklipp som jag gjorde för SVPortal som är ett engelskt forum för dessa hojjar, ursäkta min usla engelska men du ser hojjen i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=e0I-t26jrLY&feature=email
AVA MC vill ha 65.000:- för min f.d pärla, men jag tror (är nästan säker på att) det är prutbart - allt är prutbart i.o.f.s

Länk till hojjen hos AVA MC
Nu undrar du kanske varför jag sålde den? Det var för att jag väger 103 kg & är 187 cm och därmed var för stor för hojjen helt enkelt, så jag köpte en ännu större hojj på alla sätt, en Aprilia RSV Mille...som tyvärr blev 80% dyrare i försäkring men i övrigt är den bästa hojj jag kört någonsin. Är denna hojj för dyr, så kan jag tipsa dig om Saeco's 650, jag kör ofta ihop med honom så hans hojj är oxo välskött...