Har idag varit och kollat på och provkört en sv650 S från 99. Blev grymmt sugen. Allt verkade funka ok, lite slitna delar men det avspeglades till viss del i priset. Men är det rätt hoj för mig? Vad tror ni?
Jag har i tre år haft en GSX 400 FWS från 84 med dryga 50hk. (om man håller sig över 8000 varv). Jag har jobb/universitetspendlat. Kört på 350 mil touring med flickvän och packning. Hängt på sporthojskörande polare på kurviga vägar. Egentligen är jag riktigt nöjd med cykeln. Problemet är att den är gammal(problem?) och riktigt trött på låga varv, speciellt med passagerare.
Så om jag nu köper 650 S:en, kommer den kunna göra allt jag gjort tidigare fast mkt bättre? Vill fortfarande kunna dra iväg på semester med den. (Ha i åtanke att vi fixade 70milsetapper med sadelväskor, sjösäck, tält sovsäckar, tankväska på 400 FWSen). Vill kunna hänga på polarna längs vägarna och formodligen också besöka någon bandag. Något som jag ännu inte kunnat göra med mitt nuvarande hojsällskap.
650 S kändes lika stark i hela registret som 400:an mellan 8000 - 10000 varv. Men samtidigt hade den ingen rejäl topp heller, den drog fint med det kom ingen kanoneffekt att skrämma ovana passagerare med. Bromsarna imponerade inte, vilket heller inte framgaffeln gjorde. Har suzuki lagt ned utvecklingen sen 84 på dessa områden tro? =)
Är det ett bra köp och kommer jag bli nöjd? Vill ha kul på helger/kvällar med/utan passagerare. Vill kunna dra iväg på en semester med viss okomfort. Och vill kunna besöka en eller två bandagar för att känna på stämmningen och för att utvecklas som förare. Vad tror ni?
Jag har i tre år haft en GSX 400 FWS från 84 med dryga 50hk. (om man håller sig över 8000 varv). Jag har jobb/universitetspendlat. Kört på 350 mil touring med flickvän och packning. Hängt på sporthojskörande polare på kurviga vägar. Egentligen är jag riktigt nöjd med cykeln. Problemet är att den är gammal(problem?) och riktigt trött på låga varv, speciellt med passagerare.
Så om jag nu köper 650 S:en, kommer den kunna göra allt jag gjort tidigare fast mkt bättre? Vill fortfarande kunna dra iväg på semester med den. (Ha i åtanke att vi fixade 70milsetapper med sadelväskor, sjösäck, tält sovsäckar, tankväska på 400 FWSen). Vill kunna hänga på polarna längs vägarna och formodligen också besöka någon bandag. Något som jag ännu inte kunnat göra med mitt nuvarande hojsällskap.
650 S kändes lika stark i hela registret som 400:an mellan 8000 - 10000 varv. Men samtidigt hade den ingen rejäl topp heller, den drog fint med det kom ingen kanoneffekt att skrämma ovana passagerare med. Bromsarna imponerade inte, vilket heller inte framgaffeln gjorde. Har suzuki lagt ned utvecklingen sen 84 på dessa områden tro? =)
Är det ett bra köp och kommer jag bli nöjd? Vill ha kul på helger/kvällar med/utan passagerare. Vill kunna dra iväg på en semester med viss okomfort. Och vill kunna besöka en eller två bandagar för att känna på stämmningen och för att utvecklas som förare. Vad tror ni?