Vill inte vakna efter vinterdvalan.

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Hallå! För ett par veckor sedan köpte jag ett nytt batteri till hojen, fräscht inför en ny säsong. Den hade inte varit igång på ett bra tag redan innan vintern, men startade ändå efter något försök då jag installerat det fulladdade batteriet och det lät hur bra som helst (servad innan dvalan) när jag varvade lätt.

Nu för ett par dagar sedan var det dags att köra igång på riktigt, men nu vill den inte starta av någon anledning. Vid första försökte kom hojen igång efter ett par tryck på startknappen men det bluddrade så länge jag höll gasen vriden, annars dog den. Jag misstänkte att det var batteriet, även ifall det inte gått lång tid sedan köpet men nej - trots laddning och starthjälp med en polares apparat (som visade att batteriet var dugligt) så strular hojen och startar inte överhuvudtaget nu. Startmotorn försöker, till ingen nytta.

Jag har tömt tanken och hällt i ny soppa men det fungerade inte, trots att jag kombinerade det med en dos startgas och alla möjliga vinklar med choke-spaken. Teorier om vad det kan vara? Hade varit skönt att kunna åtgärda detta själv utan väntetiden på verkstaden.

Gäller en FZR 600 -92. Ombyggd med tank från Thundercat, Dynojet kit och K&N-luftfilter, som fungerat prima tidigare.

soggiga stift?

ta ut och se över dem.

om de ser tradiga ut försök och rengör eller köp nya.

Prövstarta igen, går det inte efter några försök eller den startar men går kasst, ut med stiften igen och se så de inte är blöta.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing