Vill inte gå upp på framhjulet

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e
hejsan har ett litet problem.. frambromsen tar inte lika bra som den borde göra även fast jag har bra tryck i handtaget:va ..Beläggen är nästan nya samt bromskivan. Bromsen är ju nog ändå en av dom bästa till en supermotard vad jag vet.. Kolla garaget för dom som undrar vad det är för broms.. Jag hade en yamaha för ett tag sen den gick på framhjulet i 80blås om man väl våga bromsa. Tacksam för svar :pannkyss

äh.. bara klämm hårdare på handtaget :tummenupp

och kanske kola så dom blivit inkörda rätt... beläggen kan bli lite konstiga om man bromsar för hårt i början.

Vad har du för huvudbromscylinder? Just den bromsen behöver lite tid på sig att bli inkörd är min erfarenhet, runt 20-30min vanlig tuff körning. Fram till dess är den rätt kass.

Vad har du för huvudbromscylinder? Just den bromsen behöver lite tid på sig att bli inkörd är min erfarenhet, runt 20-30min vanlig tuff körning. Fram till dess är den rätt kass.

Okej:S nee jag vet inte riktigt.. okej men de konstiga är jag har kört me dom ca150 mil :yoparty

äh.. bara klämm hårdare på handtaget :tummenupp

och kanske kola så dom blivit inkörda rätt... beläggen kan bli lite konstiga om man bromsar för hårt i början.

okej kanske de som är felet då:S

Last edited:
ehy.. de e väl bara o trycka upp..
gjorde jag med miniskiva o skitbromsok (org xr600)

tror du skrajar till.. el går de inte ens o låsa hjulet?
isf tro jag oså på beläggen :tungan

Köp sintrade bromsbelägg till oket, orginalbeläggen är skit som sitter i.
Jag köpte EBC sintrade belägg till mitt 6-kolvs ok och herrejävlar vilken skildnad det blev :tummenupp
Jag har även en likadan skiva som du har.

Det lutar väl åt en felkod 40?

Kan jag få upp en gammal Crm så ska väl du kunna fixa det med din..

Dags att läsa den kommande Endo-skolan i nästa nummer av Bomber Magazine. Sen är du kung på framhjulet.

Nä, men seriöst du har inte fått den där glasartade ytan på bromsklossarna som inträder ibland ?

Rengör skivan med aceton. Sen bromsar du in klossarna ordentligt eller drar lite sandpapper på dom (bromsklossarna) så att ytan försvinner.

Bromsarna grabben har är riktigt bra, man ska inte tycka att de tar dåligt. Särskilt inte när man är van vid bromsar från mopeder och 125.or.
Lufta bromsarna, tryck tillbaka kolvarna helt. Sandpappra beläggen lite, gör rent allt med bromsrengöring och testa igen. Känns det som de fortfarande tar dåligt så tror jag att de är huvudbromscylindern som inte är densamma som KTM 625, 525 mfl. eller fel på oket.

Det lutar väl åt en felkod 40?

Kan jag få upp en gammal Crm så ska väl du kunna fixa det med din..
:fakta :mingves

Sitt långt fram på sadeln, nästan på tanken så går hojen upp på framhjulet utan problem, man behöver inte ens bromsa speciellt hårt då.

ehy.. de e väl bara o trycka upp..
gjorde jag med miniskiva o skitbromsok (org xr600)

tror du skrajar till.. el går de inte ens o låsa hjulet?
isf tro jag oså på beläggen :tungan

haha aa jag låser framhjulet isf.. hehe

Köp sintrade bromsbelägg till oket, orginalbeläggen är skit som sitter i.
Jag köpte EBC sintrade belägg till mitt 6-kolvs ok och herrejävlar vilken skildnad det blev :tummenupp
Jag har även en likadan skiva som du har.

okej.. aa jag tror starkt på att de e beläggen det är fel.. ska ta å fixa upp de nu;)

Last edited:
Nu har jag slipat ner bromsbeläggen lite lätt och rengjort hehe å de gjorde susen.. De hade blivit en sån "glatt" yta på den.. Så nu ska de ut å rullas framhjul!!!.. Tack för alla svaren..! Guld värda

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...