Vill hyra kedjebrytare/nitare till DID-kedja!!

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Hej!

Efterlyser ngn som kan tänka sig att hyra- eller låna ut sin kedjebrytare/nitare! Var på Sthlms Mc-varuhus idag men de får inte varken hyra- eller låna ut, dessutom så funkar inte deras verktyg på DID-kedjor.. Så, -jag undrar nu om ngn i Stockholm kan tänka sig avvara sin ett par timmar...? Det vore guld värt!!

/Charlotte

Ska du till Gotland på tors och har panik så är jag där du kan då låna mitt verktyg... DID
Men då måste du se till att ha DID kedja och DID lås till rätt kedja annars blir det fel.... så ska jag hjälpa dig att nita....
Mvh Magnus S

Du kan få låna verktyg av mig, Jag har nitat många didkedjor med denna

Vad vill dom hävda ska vara så speciellt med DID kedjan??

070 210 68 34

Peter

070 210 68 34

Peter

Fattar inte heller.. :va
Har nitat både DID och EK kedjor med min och det funkar då så fint..

070 210 68 34

Peter

Han sa inte vad som var grejen mer än att folk kom dit ibland med hela drivpaket med DID-kedja som de vill ha monterade men att de då inte gör det för de har prylar bara till RK (tror jag det var). Trodde själv att det var ett universalverktyg mer eller mindre.. Vet att brorsan var där och fick låna när han skulle byta på sin R1:a men det var några år sedan..

Schysst att du vill låna ut, jag ringer dig! -Väntar på leverans av drivpaketet som troligen kommer i morgon.

Ska du till Gotland på tors och har panik så är jag där du kan då låna mitt verktyg... DID
Men då måste du se till att ha DID kedja och DID lås till rätt kedja annars blir det fel.... så ska jag hjälpa dig att nita....
Mvh Magnus S

Schysst av dig men jag skall dessvärre inte till Gotland.. De jag tänkte åka med vägrar bo i tält :gnissla (antar du syftar på Lelleträffen) och stugorna var fullbokade..

Last edited:
Efterlyser fortfarande verktyget!

Får inte tag på Peter som erbjudit att låna ut sin ovan så, -ngn annan som känner sig manad att hjälpa en kvinna i nöd? ;)

Efterlyser fortfarande verktyget!

Får inte tag på Peter som erbjudit att låna ut sin ovan så, -ngn annan som känner sig manad att hjälpa en kvinna i nöd? ;)

Var i stockholm befinner du dig? Södersida? I så fall skulle jag nog kunna fixa det någon kväll. Skicka pm i så fall.

Hej!'

Köpte ett nytt drivpaket med DID-kedja på ebay och insåg nu när jag monterade på allt att jag behövde ett sånt verktyg till låslänken! får inte ens på länken och sedan ska det väl nitas också? var det någon som hade en att låna ut? är lite smådesperat för jag drar på 5 veckors mc-resa nästa lördag (26:e juni) och måste få det fixat innan!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard