Vill hyra ditt Intercom-system!

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hej!

Ska ut pa en langsemester pa ca 3 veckor nerat Italien i borjan av Augusti, och tankte att det vore skoj att kunna snacka lite med min tjej under resan. Ett bra kommunikationssystem ar ju ganska dyrt att kopa, sa jag tankte forst hora med er har pa SH om nagon har lust att hyra ut sitt system till oss?

Givetvis betalar jag en schysst hyra + fullstandig ersattning om nat skulle handa :)

Eller kanske nagon har tipsom vart man kan ha storre chans att hitta nan som vill hyra ut?

Vore suverant att fa prova pa att anvanda Intercomet utan att lagga ut flera tusen spann i inkop! PM:a mej!

MVH/Lasse S
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja, delar av intercomanläggningen monteras oftast mer eller mindre permanent i hjälmen/hjälmarna, och jag tror det är få personer här som vill låna ut sin hjälm.....
 

soscar

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Honda CBR600
Nja, delar av intercomanläggningen monteras oftast mer eller mindre permanent i hjälmen/hjälmarna, och jag tror det är få personer här som vill låna ut sin hjälm.....

Det beror på vilka system man använder. Vissa monterar/avmonterar man på mindre än 5 minuter, även med dubbla högtalare.

Stefan
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det beror på vilka system man använder. Vissa monterar/avmonterar man på mindre än 5 minuter, även med dubbla högtalare.

Stefan

True. Mitt system sitter dock väldigt hårt fast. Både i hjälmarna och förstärkaren på hojjen.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vaffan, har man inget så är det ju nästan gratis att testa..... Om det bara funkar "ok" så är det ju ett kanonköp!

Gick in och kollade på den. Jag hade hoppats på att det var system så man kunde prata med någon på en annan motorcykel. Ett sånt där har jag redan, men jag vill då inte skjusa långt.:(

Vad kostar det om man vill kunna prata med annan förare?
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag har ett intercom till salu för 200 kr + frakt. Aldrig använt...Likadant som det på bilden.

Vill du ha en bluetooth-lösning , så finns dessa :http://www.cardowireless.com/Motorcycle_headsets

Välj Teamset om du ska prata med den du skjutsar.... o om du vill ha bike2bike-funktion , så fungerar det upp till 500m med Q2-modellen. Har själv beställt 3 såna...:tummenupp
 

Bifogat

  • 4602556505.jpg
    4602556505.jpg
    47.9 KB · Visningar: 90

soscar

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Honda CBR600

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top