Vill ha tips på MC-skolor i Sthllm

Lindah

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
suzuki gsx 550 es
Hej, är ny här och ny på MC. Övningskör för fullt med min sambo och det går relativt bra. Jag undrar om någon har tips på bra MC skolor i sthlm, för i slutändan bör man ju ta lite lektioner trots allt. Personer som jobbar på en MC skola behöver inte ge tips om sin egen, eftersom de är jäviga :) .

Fan, att det ska regna hela tiden. Vill ju åka i sol ju.

/Lindah
 

ace

Alltid FÖRST (... i kön)
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha Thunderace -01
Själv måste man väl rekomendera Grönlunds i Solna... Lätt att få tider samt att de brukar lyckas få bra uppkörningstider (övertid för vägverket)...
.
Bra priser på intensivkurs plus att övningsbanan finns utanför dörren...
.
(Nej, jag är inte sponsrad =)
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
FARSTA!!!! Sjukt bra skola där du ofta får köra dubbla tiden mot vad du betalat för. Kan varmt rekommenderas!!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jag körde hos Slussens Trafikskola.
Hasse lyckades lära upp mig tillräckligt bra så att jag grejade första uppkörningen. :squid
 

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
eisbaer skrev:
FARSTA!!!! Sjukt bra skola där du ofta får köra dubbla tiden mot vad du betalat för. Kan varmt rekommenderas!!

Ehhh??? Typ 15-20 min... Njaaa, de e jävligt schyssta men läromässigt så är de inte på topp, utrustningen är inte den bästa heller... Kör en Yamaha TDR som har sett bättre dagar. :(
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag kan rekomendera Janne på Västerhaninge Trafikskola.
:tummenupp
Nu är det många år sedan jag körde hos han, men han är säkert lika bra idag som då.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Anitas Trafikskola, www.anitastrafikskola.com i Västertorp. Väldigt bra lärare, det tog mig knappt 2.5 månader från start tills jag hade körkortet i handen. Har flera polare som också gått där och klarat kortet på ett par månader.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Akrylamid skrev:
Ehhh??? Typ 15-20 min... Njaaa, de e jävligt schyssta men läromässigt så är de inte på topp, utrustningen är inte den bästa heller... Kör en Yamaha TDR som har sett bättre dagar. :(

Eh vadå, Polarn kör där och får köra typ 8 timmar på söndagarna för priset av två timmar. Jag klarade uppkörningen (5 år sen) och jag har faktiskt inte hört om många som misslyckats.

Fine, hojarna har sett sina bästa dagar men vem bryr sig. Du är inte där för att köra snygga hojar.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
DEAB Trafikskola. Kontoret finns på Arbetargatan på Kungsholmen, men körningen sker i Bromma (på den del av flygfältet där folk ifrån forumet brukar åka och stunta, samt där halkbanan finns).

Är nöjd med både lärare och priset. Jag tog 7 entimmes-lektioner samt två halvdagar och körde sedan upp. De tittar noggrant på vad just DU behöver för att lära dig köra hoj.
 

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
thumper
Finns det nån bra trafikskola i Sthlm som har för A1 kort också? eller måste man ha en egen hoj bara?
 

micke blårand

knäskrap
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Aprilia falco
:rock Om du inte redan har bestämt dig så kan jag rekommendera Tibble trafikskola. Den ligger i Täby utanför stockholm. Kanonbra lärare, humana priser (antar jag), bra och fräscha hojar, kawa eller suka, hur som helst så är dem lätta att hantera och man får vurpa hur mycket man vill. Och det är nära till övningsplatsen, nummret står i katalogen. Lycka till, man e grymt nervös inför garagevändningen på uppkörningsdagen.
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Freppa skrev:
DEAB Trafikskola. Kontoret finns på Arbetargatan på Kungsholmen, men körningen sker i Bromma (på den del av flygfältet där folk ifrån forumet brukar åka och stunta, samt där halkbanan finns).

Är nöjd med både lärare och priset. Jag tog 7 entimmes-lektioner samt två halvdagar och körde sedan upp. De tittar noggrant på vad just DU behöver för att lära dig köra hoj.

fast se upp dom kan glömma momentet när man ska lära sig svänga :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ace skrev:
Själv måste man väl rekomendera Grönlunds i Solna... Lätt att få tider samt att de brukar lyckas få bra uppkörningstider (övertid för vägverket)...
.
Bra priser på intensivkurs plus att övningsbanan finns utanför dörren...
.
(Nej, jag är inte sponsrad =)

Tjejen tog lektioner där, ena killen där sa att hon aldrig skulle få ett körkort för mc, jävla idiot, om jag möter honom på mitt jobb så ska han få höra, Han var med i nån tidning bumsen tror jag den heter för BMW ägare. Tjejen kände igen honom direkt i tidningen när hon läste den, lite senare den veckan så träffar jag en lärare från grönlunds som kör mc där om det var han som var med i tidningen? han sa att det var hans kollega som var med i tidningen, . Vill bara påpeka att tjejen tog sitt mc kort på ett annat ställe 2 månder efter han sagt det här till henne, jag tycker hon klarade det snabbt för att aldrig suttit på en moped ens tidigare.

Blir så jävla trött på en del lärare som tror att dom är nån bara för att dom kör hoj varje dag eller snarare ser på andra!! :mad:
 
Last edited:

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Nacka
Hoj
Kawa Z1000 08
Jag tog kortet på farsta trafik skola.
Dom är riktigt bra.
Hade tagit en del lektioner där och när det började närma sig för uppkörning sade läraren att jag kunde boka av den sista dubbellektionen som jag hade bokat för han ansåg att den inte behövdes och mycket riktigt gick det vägen.
Känner många som har tagit kortet där och alla är lika nöjda som jag.
 

Lindah

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
suzuki gsx 550 es
Grönlunds

Tack för alla inlägg om vilka skolor som är bra. Jag håller med om dig som hade tjej som gick på gröndlunds att de inte är bra. Har varit där och frågat om information och lite sådant. Det kändes i ryggraden att de inte var riktigt bra....så det blir någon annan för mig.

Har tänkt mycket på ANitastrafikskola....så den blir det antagligen.

Ha en bra MC dag
 

crf450sm

Danne
Gick med
30 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda crf 450 sm
Jag går hos Farsta trafikskola och jag måste säga att dom är urbra ! man får köra ofta köra dubbel tid mot det man betalar för.
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
Lindah skrev:
Tack för alla inlägg om vilka skolor som är bra. Jag håller med om dig som hade tjej som gick på gröndlunds att de inte är bra. Har varit där och frågat om information och lite sådant. Det kändes i ryggraden att de inte var riktigt bra....så det blir någon annan för mig.

Har tänkt mycket på ANitastrafikskola....så den blir det antagligen.

Ha en bra MC dag
Som ja ser de så är de omöjligt att få ett rakt ja eller nej ur en sån här fråga.
Mycke beror ju på personkemi mellan lärare och elev. Även på hur man kommer överens med skolhojen :(

Jag hade Stefan och Glenn på Tibble trafikskola.
Säger som andra har sagt om sina skolor:
Skitschyssta killar allså :tummenupp
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
micke blårand skrev:
:rock Om du inte redan har bestämt dig så kan jag rekommendera Tibble trafikskola. Den ligger i Täby utanför stockholm. Kanonbra lärare, humana priser (antar jag), bra och fräscha hojar, kawa eller suka, hur som helst så är dem lätta att hantera och man får vurpa hur mycket man vill. Och det är nära till övningsplatsen, nummret står i katalogen. Lycka till, man e grymt nervös inför garagevändningen på uppkörningsdagen.
Tibble trafikskola :bow :rock :crash ;)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top