Vill ha tips festival!

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Tjenare gott folk!

Nu är det som så att jag drar till hultsfred nästa onsdag och jag vill ha lite tips så man är på den säkra sidan!
Vad är bäst i matväg? Jag har redan köpt konserver och nudlar, ska väl lägga tilll lite bröd och mjukost också.
Hur gör man med kläder? 1-2 ombyten?

Övriga tips som kan förhöja stämningen i allmänhet? Hur som helst, kommer bli grymt! Hoppas vi ses där!

/Anders

Batteridriven radio är en hit.
Tillsätt-vatten-rätter som pasta bolognese finns mkt. billigt på ex. lidl.
Hur sover du? Tält eller husvagn?
3 ombyten minst skulle jag säga om du inte vill gå omkring och stinka.

Välj plats på ev. tält noga.. Du vill hellre gå långt än att sätta upp det där folk går mycket. Då får du dem i tältet förr eller senare.. Dessutom skall du inte sätta det längst ut i ytterkant heller då det är där folk pissar.

Resterande utrustning är, mer eller mindre, beroende på om du är där för att lyssna på musik eller dricka sprit.

Packa dina kläder i plastpåsar. Helst bara några plagg per påse. Annars kan du ge dig faan på att det kommer börja pissregna samma natt som någon har lyckats festa sönder ditt tält. Och man blir inte glad när man kommer till ett trasigt tält och upptäcker att alla ens kläder är blöta.

Fan va gött, jag vill också åka på festival. :yoparty Det bästa med festivaler, förutom musiken då, tycker jag är att man träffar så mkt skönt folk som man aldrig skulle träffa annars. :)

Stereo kan ju vara kul att ha (våran blev iof snodd sist, mindre kul). Mkt kläder, man har ju en tendens att skita ner sig på fyllan, själv lyckas jag alltid ramla på dom här snörena man spänner upp tältet med (vad dom nu heter?), det är fan inte lätt att ta sig fram när det börjar mörkna, med mitt dåliga lokalsinne hamnar jag oftast i helt fel tält dessutom... :gnissla Ett par extra skor kan ju också vara bra. Sist vi var iväg och tältade spöregnade det konstant i två dygn, allt var blött och vi låg och frös så vi skakade, hoppas på bättre väder i år.

Hoppas ni får det sköj och se nu till att röja ordentligt. :)

hade du tänkt att ligga mkt kan det vara bra att ha med sig lite saker som sticker ut.

Peruk eller sånt. Med en sån dum sak på huvet så kan det vara lättare att komma i kontakt med det täckta tjönet.

Stor afroperuk tror jag är en bra brudvältare.

Ett annat alt. är att ni sätter upp en stor skylt vid erat tält där det står nåt om att cheyer som visar :tuttar får en öl (eller en klapp).

Ta absolut inte med nåt som du kan tänkas sakna när du ska hem igen.

Av nån outgrundlig anledning så förvsinner alltid mkt saker.

Mobilen tex. Behöver du verkligen den inne på festivalområdet?
När jag var på Roskilde använde ingen sin nalle.

Ha de nu jävligt bra o slarva inte med propparna!

Tält
Ihopvikbar solstol.
multikniv
silvertejp
sprit
kådisar
stereo
massa batterier
massa skivor

Att leta reda på o hälsa på mig som i ett samarbete skolan/lunarstorm jobbar med nåt sattyg som kallas "Klipp". Vi ska tydligen filma och dona lite, redigera skiten på plats o publicera det på fjortisträsket :hihi
Det skulle i alla fall höja stämningen för mig, om inte annat :död

Och får ni panik av campingen får ni hojta på mig så kanske jag lånar ut min lilla lägenhet :D

Starstriker skrev:
2224835 Skit i ölen. Ta med sprit istället. Öl väger för mycket!

Öl går bra att dricka första dan.

Men ska man bli full dom andra efterföljande dagarna är sprit helt klart att rekomendera.

3 t-shirts
1 par shorts
3 kalsonger

Sen är det vansinne att äta nudlar och helvete om man inte är snål eller fattig. Varje dag så åker man in och äter all you can eat buffe på kinarestaurangen (vilket man stoppar hela dagen på typ plus att det är svingott) och där kan man även skita vilket är nästan det bästa med dealen. Sen på kvällen så äter man grekiskt grillspett med bröd. Förbannat gott.

Glöm inte solskyddsmedel. Glömde ta med mig förra året och det blev slutsålt överallt så jag brände mig sjukt mycket.

Fixa en bandare också med två blandband och massa batterier.

Fixa såna hopfällbara stolar med fotstöd, grymt skönt.

Sen är det även som starstriker säger. Öl väger för mycket, det vill du inte kånka med dig. Plus att du har ingen kyl där så det absolut bästa du kan ha är några flaskor jack daniels och gå och ta kallvatten ibland.

Last edited:
Den hembrända spriten förvarar man med fördel i poweradeflaskor, dunk fungerar inte. Poweradeflaskorna är lättare att dosera med när man ska grogga. :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg