Vill ha SNÖ!

Palle_71 skrev:
Okej!

Såg att det fanns resor vecka 49-51 till val disere och val thorens för typ 3.5k med liftkort och allt.

Verkar billigt. Undra hur det är med snösäkerheten bara.

49-51 låter rätt tidigt, men Val Thorens ligger ju rätt så högt, så det är ganska snösäkert. Vid Val d'Isère finns det en glaciär, så där bör ju vara snö där också. Men om det är dåligt med snö och alla ska åka på glaciären blir det inte så skoj.

3,5k? När jag åkt de två senaste åren har jag kommit iväg för ca 1,1k med billig restresa.

Efter veckor av sömnlöshet, där något som skrevs på SH har gnagt i mitt undermedvetna, har jag nu fått förklaringen. :)

Du skrev ju 3,5k MED liftkort och allt.

Det där med 1,1k jag skrev var ju UTAN liftkort.

Så 3,5k låter billigt! Lika billigt som jag rest. Sedan är det ju det där med snösäkerheten v49-51...

Allvarligt, kör du skoter nere i Uppsala? Imponerande:tummenupp
Själv så har jag alltid haft skoter i stort sett, förutom de två senaste vintrarna då intresset av snoppats av pga dåligt med snö.
Antar att det blir ett par fjällresor per säsong för dig?

Meen, jag skickar väl med några bilder på min senaste skoter jag med ;)

Fan den där måste du ju ha keyfinder på om du ställer ifrån dig den, snöat lite under natten så kliver du ut ur stugan och försöker dra igång trädgårdstomten eller morsans rhododendron.

Jag tänker iaf åka fort i vinter :näsblod
svågern har köpt en likadan så vi har inget att skylla på i vinter förutom att mina dämpare är chimsade men det vet inte han än :D

Bifogat

• sport.JPG
    sport.JPG
    79.3 KB · Visningar: 53
Efter veckor av sömnlöshet, där något som skrevs på SH har gnagt i mitt undermedvetna, har jag nu fått förklaringen. :)

Du skrev ju 3,5k MED liftkort och allt.

Det där med 1,1k jag skrev var ju UTAN liftkort.

Så 3,5k låter billigt! Lika billigt som jag rest. Sedan är det ju det där med snösäkerheten v49-51...
Haha, okej! Men redan nu är där tex mycket snö i Söll där jag har åkt dom senaste åren :)

Det som är otur är att jag inte hittar vilket företag som hade dessa billiga resor!

Jag tänker iaf åka fort i vinter :näsblod
svågern har köpt en likadan så vi har inget att skylla på i vinter förutom att mina dämpare är chimsade men det vet inte han än :D

Kul maskin! Körde en demo i McCall Idaho 04/05, den vibrerade då som satan (säkert fixat nu) och slog igenom för det mesta men helvete vilken rolig skoter!
Bara att sikta, skjuta och åka bredställ med fullgas och skidorna i vädret :yoparty
Skulle tippa att folk som säger att de är klumpiga aldrig har kört en.
Blir grym på leden när du har fixat dämparna med :tummenupp

Kul maskin! Körde en demo i McCall Idaho 04/05, den vibrerade då som satan (säkert fixat nu) och slog igenom för det mesta men helvete vilken rolig skoter!
Bara att sikta, skjuta och åka bredställ med fullgas och skidorna i vädret :yoparty
Skulle tippa att folk som säger att de är klumpiga aldrig har kört en.
Blir grym på leden när du har fixat dämparna med :tummenupp

Ahh tack så mycket för dom orden låter grymmt !
Har varit lite osäker på köpet annars, har funderat på att byta till nån annan skoter men efter den recensionen känns det roligare :tummenupp
Har som inte hunnit testa den än..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...