Vill ha nya R6! eller är jag helt fel ute? *hjälp*

Silwer skrev:
fast den allra bästa om man nu inte föredrar 600or är säkert nån av de nya litershojarna:-)

Men dom har jag ju inte kört. Jag körde alla 1000-hojar 2003, men jag tyckte inte att dom var lika bra som ZX6R. Fast GSX-R1000 var ju inte långt efter.

har ändå så svårt att fatta att en 636cc motor skulle gå som en 1000cc i effektkurvan.
Det måste vara mindre vridmoment överallt än en 1000cc, eller är den lågt utväxlad så den käns starkare än den är?
Den låter ju som ett monster i texten.

Silwer skrev:
har ändå så svårt att fatta att en 636cc motor skulle gå som en 1000cc i effektkurvan.
Det måste vara mindre vridmoment överallt än en 1000cc, eller är den lågt utväxlad så den käns starkare än den är?

Den går verkligen ASBRA!

Mattias skrev:
Den går verkligen ASBRA!

Hur är instrumenteringen när man kör?

Är inte den digitala varvräknaren kass?

Är iofs lite petig kanske ... men jag vill gärna kunna 'se' varvräknaren utan att behöva titta noga ...

Mattias skrev:
Den går verkligen ASBRA!

säkert ingen tvekan...men du lär ju ha lagt ut i brallan när du på fullt allvar säger att 636:an ligger före gixxern!?. :kocko

Jag har ägt 2 st cbr600:or. samt en sp1:A... när man skaffade sp1:an så tyckte man att det gick BRA mycke mer än 600:orna.. men... första dagen jag tog ut gixxern så fattar jag vad alla menade när dom sa att gixxern var det mest ultimata man kunde köpa!! :fakta

Effekten är helt underbar... varken okontrollerbar eller för mycket.. utan.. helt underbar ;) ... och sen chassit! kändes lättare än båda mina 600:or. iofs hade jag en 00:a. så jag har inte kört nån nyare 600 än en 00a..

men när du säger att den tar gixxern!? . :rofl

Den e faktiskt grym....
Man behöver inte "köra" den på samma sätt som t ex cbr954.
Det är bara att tänka acca, wheela, sväng, så gör den det.
Man blir ett med hojen så att säga, inte som att "åka med"....

Chille skrev:
säkert ingen tvekan...men du lär ju ha lagt ut i brallan när du på fullt allvar säger att 636:an ligger före gixxern!?. :kocko

Jag har ägt 2 st cbr600:or. samt en sp1:A... när man skaffade sp1:an så tyckte man att det gick BRA mycke mer än 600:orna.. men... första dagen jag tog ut gixxern så fattar jag vad alla menade när dom sa att gixxern var det mest ultimata man kunde köpa!! :fakta

Effekten är helt underbar... varken okontrollerbar eller för mycket.. utan.. helt underbar ;) ... och sen chassit! kändes lättare än båda mina 600:or. iofs hade jag en 00:a. så jag har inte kört nån nyare 600 än en 00a..

Silwer skrev:
De skrev om saken i förra månadens Performance Bikes. Kawasaki har visst varit väldigt noga med väexllådans utväxling. De har helt enkelt växlat den så att den utnyttjar det den har på bästa sätt. Den skall dra praktikst taget jämt med en CBR 954, enligt artikeln.

Bingo skrev:
De skrev om saken i förra månadens Performance Bikes. Kawasaki har visst varit väldigt noga med väexllådans utväxling. De har helt enkelt växlat den så att den utnyttjar det den har på bästa sätt. Den skall dra praktikst taget jämt med en CBR 954, enligt artikeln.

Vilken 600maskin som helst drar jämt med en honda 954.
Enda anledningarna till att Honda inte gått i konkurs redan är Rossi och deras 5års garanti. :hihi

750RR

hehe, vilken smutskastning av 954an:-)
Den är väl den första firebladen med lite motor?
636an kan ju inte hänga med i högre farter över 200, det är ju en omöjlighet tycker man?

Fan, har helt plötsligt blivit skitsugen på en ZX6-R :kär
Har hela tiden varit inne på en R6:a till våren....but no more! :tungan

Då får man kolla runt lite efter ZX6:or sen i vår :)

Chille skrev:

Jag har kört GSX-R1000-01 också, och gillade den inte alls. Visst har den mycket motor, men den känns hyfsat klunsig och trög i chassit. 03-an är bättre, men inte lika bra som en ZX6R-03 i min mening.

Är det okej med dig om jag tycker det?

Hittade en sprillans ny ZX6-R för 79.900:-

Då borde man ju kunna hitta någon begagnad för runt 60.000 - 70.000:-
VILL HA! :huvet

Såg att nya r1an bara väger 3 kilo mer än r6an och så har den ju typ 60 hästar mer. Då blir ju r6an en fattigmans r1a, eller??????????

$noop skrev:
Hittade en sprillans ny ZX6-R för 79.900:-

Då borde man ju kunna hitta någon begagnad för runt 60.000 - 70.000:-
VILL HA! :huvet

Köp en ZX6RR istället, mycket fränare att ha en RR :)

Silwer skrev:
men 636 är värre än RR då?
För RR kan väl inte var på mer än 600cc åtminstonde?

599cc, men jag sa ju att det va fränare att ha en RR, men antar att dom ska gå lika bra efter som RR är framtagen för att vara en ban hoj? eller kanske bättre.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park