Vill ha mer bottenkraft!

ErrolNorstedt

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
none
Hej alla hojjers!

Nu har jag kört hela sommaren(nåja, än är den inte slut), med min Gixxer 750 från -00. Jätterolig hoj, men det känns som den inte riktigt passar min körning.
Oftast går det för snabbt och när man väl kommer in i städer så blir den obekväm i det långsammare tempot. Gillar inte heller riktigt att man behöver varva så högt innan den riktiga effekten kommer.

Så vad är det för hoj jag ska byta till nästa vår?

Alla förslag är välkomna, twin, fighter, motard...
Smärtgränsen går vid 50.000 kr.

Tack för hjälpen på förhand!

Haft KTM 640 SM. Nu har jag KTM 950 SM å kan bara säga att dom kommer direkt. Smidiga i stan. Grymt sköna på krokiga små vägar. Lätta å köra på slangen med :tummenupp

Aprilia Mille eller Falco är att rekomendera ! 99-03 ! Inget "gummiband" som alla japs hojar.

Haft KTM 640 SM. Nu har jag KTM 950 SM å kan bara säga att dom kommer direkt. Smidiga i stan. Grymt sköna på krokiga små vägar. Lätta å köra på slangen med :tummenupp

Har kikat lite på 950 SM faktiskt, verkar vara kanonhoj. Men tyvärr blir det för mycket cash. Ska förmodligen studera nästa år så det kommer bli kärvt ändå.

Tack för tipset iaf!

Är du ute efter botten så är det motard som gäller, vill du inte köra motard så köp nån V2 sporthoj istället.

Ducati 900 SS
6618309788.jpg

Suzuki TL 1000R
7109508977.jpg

Yamaha TRX 850
5688748583.jpg

Last edited:
Har kikat lite på 950 SM faktiskt, verkar vara kanonhoj. Men tyvärr blir det för mycket cash. Ska förmodligen studera nästa år så det kommer bli kärvt ändå.

Tack för tipset iaf!

Finns 950 -06 från 59 900 på blocket nu. Kan tänka mig att dom säkert sjunkit ännu mer till nästa sommar. Tänk även på att du kan ju spara grymma pengar på att det e sjukt billig försäkring på denna hoj via Bilsport&MC då den går som offroadhoj.

Som vanligt vill vi upplysa om att en fyrcylindrig japansk tusenkubikare har mer effekt på alla varvtal jämfört med en tusenkubikstwin.

Köp min SuperDuke (jag fixar finans om mellanskillnad). Jag betalar 3 850:-/helår halvförs.

:tummenupp

Köp min eller nån annans Bandit 1200 SA http://www.blocket.se/vi/17400529.htm

63 tkr sista priset kompis.

Lite mer än du tänkt dig men bra försäkringspris, jag betalar ca 5995 kr helår helförs hos bilsport mc:tummenupp Garanti till 2011 från KGK Suzuki.

98 hk ur 1200cc, du puttrar på tomgång i 35-40 km/h på femmans växel vrider på rullen och accar utan protester, här finns det bottenvrid du söker och inte kommer att hitta hos nån v-twin, radfyra och mycket cc är det som gäller för botten vrid:tummenupp

Finns ju huur många hojar som helst med botteneffekt. Håll dug borta från "små"-kubikiga supersportcyklar så ska du nog kunna hitta nått. En speedtripple kanske?

vill du ha nåt me grym botten ska du ju lätt ha en firestorm, grymt skön hoj kan ja lova:tummenupp

Finns 950 -06 från 59 900 på blocket nu. Kan tänka mig att dom säkert sjunkit ännu mer till nästa sommar. Tänk även på att du kan ju spara grymma pengar på att det e sjukt billig försäkring på denna hoj via Bilsport&MC då den går som offroadhoj.

Åh, nu blir jag sjukt sugen... :) Men hur är det med service på dessa? Vill ju inte ligga å justera ventiler stup i kvarten som jag hört man måste på motarder? Det kanske bara är på enstånkorna?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT