Jag skulle få betala 14000 hel/hel för en SD i Malmö, och det var med Bilsports 30+ försäkring, kollade förra året.
FZ1 och SD är två helt olika hojar, det är väl kontentan. Resten är smaksak. En polare tyckte att Z1000 är bättre därför att den har bättre drag på mellanvarv, och wheelar lättare än FZ1. Jag tyckte också det, delvist, men när mellanregistret e slut så känns det som att Z1000 tappar effekt, och det händer inte så mkt på toppen. Med FZ1 har du en effektutveckling som inte avtar förrän du slår i varvstoppet. Det ger en mäktig känsla. Dessutom är det en oslagbar allroundhoj, speciellt med toppkåpa. Skön sittställning, du har en mäktig motor, men den kan också vara en superb pendlingshoj, med mjuk kraftutveckling på låga varv, den rycker inte, insprutningen funkar perfekt på alla varv, den är skön att köra motorvägsetapper med, riktigt stabil i hög fart, etc etc.
Det finns visserligen en motsvarande Z1000SX, med helkåpa. Skitfin hoj den också, men för min del kändes det som att jag satt för rakt upp, att styret var så högt så man tappar lite feedback från framhjulet.
Just det, fotpinnarna satt bättre på Z1000.. på FZ1 känns det som att de sitter ett par cm för långt fram
FZ1 och SD är två helt olika hojar, det är väl kontentan. Resten är smaksak. En polare tyckte att Z1000 är bättre därför att den har bättre drag på mellanvarv, och wheelar lättare än FZ1. Jag tyckte också det, delvist, men när mellanregistret e slut så känns det som att Z1000 tappar effekt, och det händer inte så mkt på toppen. Med FZ1 har du en effektutveckling som inte avtar förrän du slår i varvstoppet. Det ger en mäktig känsla. Dessutom är det en oslagbar allroundhoj, speciellt med toppkåpa. Skön sittställning, du har en mäktig motor, men den kan också vara en superb pendlingshoj, med mjuk kraftutveckling på låga varv, den rycker inte, insprutningen funkar perfekt på alla varv, den är skön att köra motorvägsetapper med, riktigt stabil i hög fart, etc etc.
Det finns visserligen en motsvarande Z1000SX, med helkåpa. Skitfin hoj den också, men för min del kändes det som att jag satt för rakt upp, att styret var så högt så man tappar lite feedback från framhjulet.
Just det, fotpinnarna satt bättre på Z1000.. på FZ1 känns det som att de sitter ett par cm för långt fram