Vill ha info om Yamaha fz1n

Jag skulle få betala 14000 hel/hel för en SD i Malmö, och det var med Bilsports 30+ försäkring, kollade förra året.
FZ1 och SD är två helt olika hojar, det är väl kontentan. Resten är smaksak. En polare tyckte att Z1000 är bättre därför att den har bättre drag på mellanvarv, och wheelar lättare än FZ1. Jag tyckte också det, delvist, men när mellanregistret e slut så känns det som att Z1000 tappar effekt, och det händer inte så mkt på toppen. Med FZ1 har du en effektutveckling som inte avtar förrän du slår i varvstoppet. Det ger en mäktig känsla. Dessutom är det en oslagbar allroundhoj, speciellt med toppkåpa. Skön sittställning, du har en mäktig motor, men den kan också vara en superb pendlingshoj, med mjuk kraftutveckling på låga varv, den rycker inte, insprutningen funkar perfekt på alla varv, den är skön att köra motorvägsetapper med, riktigt stabil i hög fart, etc etc.
Det finns visserligen en motsvarande Z1000SX, med helkåpa. Skitfin hoj den också, men för min del kändes det som att jag satt för rakt upp, att styret var så högt så man tappar lite feedback från framhjulet.
Just det, fotpinnarna satt bättre på Z1000.. på FZ1 känns det som att de sitter ett par cm för långt fram

En helt ok hoj.

Nu har jag originaldrevning på min men även ecuunleashed:)

Nu är ju inte jag någon notorisk bakhjulsåkare, eller om jag skall vara helt ärlig inte alls, så det där får nån som uppskattar bakhjul uttala sig om.

Det tar i över allt när det kurvar på, om du hittar och kollar på bilderna i alla MC tidningarnas tester på den vita FZ1,n så ser du att tom blåset har tagit i, fotpinnarna var nerslitna ca 1 cm efter det att "varnarna" slitits bort, och då körd med killar som vet hur man hänger.
Men detta går att få bort med justerbara fotpinnar och ett annat blås.

Jag betalar 4200 Hel/Hel och det är ju överkomligt.

Köpte min 2010 i mars och vi har umgåtts 2400 mil i år och det enda jag har att anmärka på är att det tar i speciellt på bana, men det får jag göra nått åt i år och det billigaste för mig är ju att få väck röven från sadeln:4skrika

du måste köra rätt hårt .. har du några videos som man kan se ? det skulle varit trevligt att se ..

Om vissa kunde sluta med "min pappa är starkare än din" och ge dig lite objektiv info kanske den här tråden räddas...

FZ1

R1 motor-Nej! Samma grund men inte i närheten någonstans!
Bränslesnål-Jämfört med en twin ja med SH nej (har provat detta personligen under 300mil)
Bakhjul-Nja bara om du är duktig! Några 270kmh kan du glömma speciellt om du drevar...
Inspirerad körning-Tills fotpinnarna tar i vilket de gör fort-

Är du duktig på att köra och ryggen tillåter så prova då en R1 som är överlägset rymligaste SH!
Vill du leka max och köra upprätt köper du en Triumph Speed Triple

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...