Vill ha info om hoj samt övningskörning

Tips för krypkörningen: Det gäller att hitta balansen med hojen, och det hjälper mycket med just att ha blicken rätt.. Upp med blicken och titta på en punkt längre bort. tex ett träd eller en skylt.. Vid vändningen så VRID på huvudet och fortsätt ha blicken upp och långt bort. Sträck på ryggen också, det hjälper.

Öva öva öva, sen sitter det.

Var avslappnad och mjuk i kroppen, rak i ryggen och använd blicken, både som sikte dit du ska i vändningarna, och som referens för att hålla balansen. Men, du ska inte stirra på backen mellan konerna, du ska ha blicken i horisonten, mellan konerna. Du kommer alltid dit du tittar, så att stirra i backen är bara dumt ;) Om det börjar luta lite väl så kan du räta upp hojen med lite gas och koppling, känns konstigt i början, men efter ett tag sitter det naturligt :) Som sagt, öva, öva, öva, öva, öva å öva. Sen när du kan det, då övar du igen å igen å igen å igen ;)

Låter det som det är övning som gäller samt lita på de grundläggande tipsen jag hade innan då.
De andra frågorna jag hade. Är det nåt ni kommer ihåg? När ni tog körkortet, eller är det bara privatister här:wiggle

Titta dit du ska köra! Direkt du börjar se där du åker kommer du med stor sannolikhet tappa balansen. Kolla på MotoGP-förarna när de kör. De vrider ju huvudet halvt ur led för att se vart NÄSTA kurva är medan de kör igenom den kurvan de är i. Håll blicken dit du ska och gärna en punkt längre bort i den färdriktningen. Gäller både för krypkörning och vanlig körning.

Tror du gör samma fel som mig i början. Jag tittade alldels för mycket ner i marken där jag körde istället för att se dit jag skulle och bortom den punkten. UPP med blicken alltså!! Annars är det väl att lära sig balansn mellan gas broms för att slippa rycken som ofta stjälper en.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd