Vill ha hoj -photoshoppad

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Go´kväll...

Kul att det finns photoshop måste jag säga... fastän man inte e nån guru kan man på mindre än en timma få en uppfattning om hur den hoj man skulle vilja ha skulle se ut med de mods man skulle vilja göra på den... :tummenupp

Fäljarna blev åt helvete... vet inte vad som strulade där... jämför med andra bilden där jag photoshoppade på nuvarande hoj innan jag började polera, för att se hur det skulle börja se ut... tycker åtminstone jag ser helt trovärdiga u... (lurade t.o.m. ngr här på forumet... :tungan (så kan nån bättre e det fritt fram å göra om dem...) OBS! DÅLIG bild till att börja med... :rolleyes:

Vad jag gjort e altså inget mer än tagit bort original burken å satt dit ett Ixil twin underseat exhaust system samt (försökt) polera fäljkanterna...
Å satan va ja e sugen nu... :rolleyes:

Va å provsatte lillebror 600 (exakt lika chassimässigt ju som 750:n) ida å provsatte även zx-6r... har stått å pendlat LITE BARA vilken jag vill ha av dessa två, men nu står det nog klart... Det SKA bli en till Gixxer 750... zx-6r´n e jävligt snygg... men jag trivdes inte när jag satt på den:

- låg framkåpa
- Låg sits
- Å tankens form passade inte mina ben (låren tog i uppåt)

Gixxern:

- inget att säga till om, ja satt som gjuten :hihi

Så... nu e de bara å få en affär till stånd på nått sätt :3freak

P.S. Jävla typiskt bara att Kawan ska vara 20.000 kronor billigare
:D

Bifogat

• moddad1.jpg
    moddad1.jpg
    63.3 KB · Visningar: 183
Last edited:
- låg framkåpa
- Låg sits
- Å tankens form passade inte mina ben (låren tog i uppåt)

Gixxern:

- inget att säga till om, ja satt som gjuten :hihi

Så... nu e de bara å få en affär till stånd på nått sätt :3freak

P.S. Jävla typiskt bara att Kawan ska vara 20.000 kronor billigare
:D[/QUOTE]
Snygg :tummenupp men lilla ninjan :yoparty :yoparty
Men smaken är :arsele

junnu skrev:

Hehe... jo, (du som e lite mer insatt)... jag måste riktigt gå å provsitta båda hojarna ordentligt idag... (ska självfallet provköra sen oxå...) å jag passade bättre på Gixxern... inte vet jag om det är jag då eller :confused: Är 1,87 å ca 90-95kg... va e du? :va

Last edited:
Gix skrev:

Hehe... jo, (du som e lite mer insatt)... jag måste riktigt gå å provsitta båda hojarna ordentligt idag... (ska självfallet provköra sen oxå...) å jag passade bättre på Gixxern... inte vet jag om det är jag då eller :confused: Är 1,87 å ca 90-95kg... va e du? :va[/QUOTE]
182 70-80 kg men fan vad den e go.

junnu skrev:

Ok, kan hända att dom 5cm mindre räcker om de är på rätt/fel ställe... :va

Största problemet tyckte jag var att avståndet mellan pegsen å där tanken börjar svälla var för kort... så, speciellt på höger sida, när jag skulle bromsa med bakbromsen så hölls inte höger lår in i urgropninge i tanken som är gjord, utan tvinades ut av svällningen uppåt...

Vänster sida var det knappt nått problem, men det beror ju på att iaf jag har fötterna rätt olika för broms å växel.. :va

Last edited:
Gix skrev:

Ok, kan hända att dom 5cm mindre räcker om de är på rätt/fel ställe... :va

Största problemet tyckte jag var att avståndet mellan pegsen å där tanken börjar svälla var för kort... så, speciellt på höger sida, när jag skulle bromsa med bakbromsen så hölls inte höger lår in i urgropninge i tanken som är gjord, utan tvinades ut av svällningen uppåt...

Vänster sida var det knappt nått problem, men det beror ju på att iaf jag har fötterna rätt olika för broms å växel.. :va[/QUOTE]

Kändes även lite omöjlig för mig i affären, och köpet kändes som grisen i säcken. Men efter 800km i helgen må jag säga att kawasaki lyckats in i minsta detalj. Polarn tyckte samma sak efter 50km. Han 190 ca 110-+5. Men svårt att säga men men man får mkt hoj för pengarna :tummenupp

Men alla e inte som ja och det är en j.....a tur :rofl
Och motorn har en otrolig karaktär för "moppe" klassen så frågar änn en gång 1000cc :va när man kan ha kul på en 600

junnu skrev:
Kändes även lite omöjlig för mig i affären, och köpet kändes som grisen i säcken. Men efter 800km i helgen må jag säga att kawasaki lyckats in i minsta detalj. Polarn tyckte samma sak efter 50km. Han 190 ca 110-+5. Men svårt att säga men men man får mkt hoj för pengarna :tummenupp

Men alla e inte som ja och det är en j.....a tur :rofl
Och motorn har en otrolig karaktär för "moppe" klassen så frågar änn en gång 1000cc :va när man kan ha kul på en 600

Jo, nej... 1000 e nog inget alternativ... iaf inte ännu... :tungan

Säkert skulle även jag komma överens med Kawan om jag köpte en, men detta var bara mitt intryck efter idag...
Det värsta jag prövat var cbr600rr... kändes ju som en minimoto mellan bena... :hihi

Nåja, men... ska modda vidare jag nu... :)

edit: ska ta å rätta till "quotarna iaf i mina inlägg..." vet inte vad du gör för fel när du qoutar, men nått e de... :va

Last edited:
Tydligen ingen annan som har ngr åsikter... :va

Va ju inte meningen å bli en sånhära insider-tråd dehär ju... fö´låt.. :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...