Vill ha en XR650R SM -05!

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Vill ha en XR650R SM

Nu har jag letat som ett djur efter en XR650r med Sm-kittet. Den slutades att tillverkas -05. Men jag hittar varken nån privat eller hos nån firma. Såldes det knappt några eller?? Tycker det är ett mysterium.

Om nån kan hjälpa mig att hitta en så skulle jag blir grymt tacksam!

Bifogar en bild på skönheten!

Bifogat

• xr650r.jpg
    xr650r.jpg
    91.2 KB · Visningar: 419
Last edited:
Visste inte ens att dom fanns att köpa. Vad är skillnaden på den och vanliga xr?

Har för mig att dom inte är lv reggade dock.. förmodligen därför det inte sålts så många.. den är ju lite för stor för att va en tävlings hoj..

Cervantes skrev:
2612257 Har för mig att dom inte är lv reggade dock.. förmodligen därför det inte sålts så många.. den är ju lite för stor för att va en tävlings hoj..

Kan nog stämma, de var nog E-reggade!

SWK skrev:
2612116 Nu har jag letat som ett djur efter en XR650r med Sm-kittet. Den slutades att tillverkas -05. Men jag hittar varken nån privat eller hos nån firma. Såldes det knappt några eller?? Tycker det är ett mysterium.

Om nån kan hjälpa mig att hitta en så skulle jag blir grymt tacksam!

Bifogar en bild på skönheten!

http://www.hojtorget.nu/bikeinfo.as...2C5%2C6&BrandName=Honda&layout=1&Handlare=139

Vad vinner jag...??
:gnissla

(iofs bild på XR:en i offroadutförande, men av texten att döma så SKA det vara en SM)

Gnutten skrev:
2612263 Kan nog stämma, de var nog E-reggade!

Jo jag är ganska säker på att 05:orna är e-reg och även 04:orna sen är jag osäker.. Vill minnas att det hade nått att göra med att dom inte vart godkännda för lv-reg och honda inte brydde sig om att modifiera modellen men är inte säker..

Om jag inte har helt fel för mig så står de en "NY" -05:a på claessons i Bromölla. Färdigkittad från Dallara.

El Presidente skrev:
2612368 http://www.hojtorget.nu/bikeinfo.as...2C5%2C6&BrandName=Honda&layout=1&Handlare=139

Vad vinner jag...??
:gnissla

(iofs bild på XR:en i offroadutförande, men av texten att döma så SKA det vara en SM)

Det verkar som den där är E-reggad... Men det fanns ju en till! Så Tack!

yates skrev:
2612777 Om jag inte har helt fel för mig så står de en "NY" -05:a på claessons i Bromölla. Färdigkittad från Dallara.

Tänkte ringa imorgon och kolla om det är en SM eller om han har rökt på. :) Han kanske bara tog nån bild han hittade. Vi får väl hoppas på det!

Last edited:
SWK skrev:
2612836 Det verkar som den där är E-reggad... Men det fanns ju en till! Så Tack!

Tänkte ringa imorgon och kolla om det är en SM eller om han har rökt på. :) Han kanske bara tog nån bild han hittade. Vi får väl hoppas på det!

Det stod en ny -05 i motardutförande i våras på Claessons, den stod nämligen bredvid crf hm:en som jag köpte då:tummenupp

Geronimo79 skrev:
2612908 Det stod en ny -05 i motardutförande i våras på Claessons, den stod nämligen bredvid crf hm:en som jag köpte då:tummenupp

Okej! Men då ska jag ringa idag och höra med dom!

Har en kamrat som har en 05a Xr 650 SM, den är då LV reggad..
Ska höra med han om han ska sälja. PM´a gärna mig och påminn mig.

Mvh // Fredrik

Får man med endurohjulen till dom där??

Tro mig dom vill du ha. Vi brukar åka mycke is här i V-ås

Kunde man inte köpa till ett kit för LV-reggning till XR:en? Jag har för mig att det fanns något sådant till den. Vem skulle köpa en sådan där hoj som inte är LV-reggad, vare sig det är offroad eller SM? Det är ju knappast en tävlingshoj i vare sig offroad eller SM så man vill ju kunna köra den på gatan.

Ska du använda den som SM får du nog vara inställd på att lämna in gaffel och stötdämparen för styvare fjädrar och byte av ventiler/shims.

Har du redan bestämt dig för en XR650 så är det bara att gratulera. Är du lite flexibel finns ju alltid KTM:s 625 som både SXC och SMC (offrad respektive motard) och till bägge kan du köpa till den uppsättning hjul som saknas. Köper du en SMC så är redan fjädringen fixad också.

Varför inte köpa 03/04/05a? Samma hojj.. Flesta säljs på blocket med motardkit nu.. Bra priser, som någon nämde tidigare så är det inte fel med endurohjulen.. Lycka till i sökandet!

WaZZe skrev:
2613845 Får man med endurohjulen till dom där??

Ja, min farsa bor ute på enhagen med sjötomt! :D Det är bara ta fart över vaken sen kan jag åka med er! ;) För ni brukar åka mot björnöhållet va? Har sett en del hojjar där iallfall!

norda skrev:
2613977 Varför inte köpa 03/04/05a? Samma hojj.. Flesta säljs på blocket med motardkit nu.. Bra priser, som någon nämde tidigare så är det inte fel med endurohjulen.. Lycka till i sökandet!

Tackar!

David P. skrev:

Japp! Har pratat med honom på Claessons... Kruxet är att jag fortfarande har kvar min hoj. Säljer den i April...! Tyvärr inte tidigare. :(

DR-Zätare skrev:
2613864 Kunde man inte köpa till ett kit för LV-reggning till XR:en? Jag har för mig att det fanns något sådant till den. Vem skulle köpa en sådan där hoj som inte är LV-reggad, vare sig det är offroad eller SM? Det är ju knappast en tävlingshoj i vare sig offroad eller SM så man vill ju kunna köra den på gatan.

Ska du använda den som SM får du nog vara inställd på att lämna in gaffel och stötdämparen för styvare fjädrar och byte av ventiler/shims.

Har du redan bestämt dig för en XR650 så är det bara att gratulera. Är du lite flexibel finns ju alltid KTM:s 625 som både SXC och SMC (offrad respektive motard) och till bägge kan du köpa till den uppsättning hjul som saknas. Köper du en SMC så är redan fjädringen fixad också.

Jag är nog rätt säker! Men tack för tipset!

Last edited:
WaZZe skrev:
2613845 Får man med endurohjulen till dom där??

Har för mig att den som såldes som ren SM inte skickade med enduro hjulen, fast med pristillägg så kudne man även få dem med.

Kan ju köpa mina dyrt :hihi

:hej

Köpa?

Biggunsystem, Mikuni TM40 förg., Endurohjulen följer med och allt originalbråte!

Superskick och går som satan! :yoparty

Bifogat

• xr.jpg
    xr.jpg
    89.4 KB · Visningar: 238
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...