Vill för en gångs skull lovorda Polisen!

Det är ju super fint gjort av honom...varför ska man göra ngn glad?!?! Varför ska man säga tack när kassörskan ger igen växeln?! säga tack när personen framför håller upp dörren till dig?!
Beröm gör ju ingen skada..mer sånt till folket!:)

Har jag sagt att man inte ska tacka? Jag skrev att jag tycker inte man ska behöva skriva insändare och maila chefer.

Låter konstigt att dom bara "påpekade" att ni ska ha böter. Dom har ju anmälningsplikt.

Jag har aldrig hört talas om att man får köra nöjesfordon i skogen bara för att det ligger snö på marken. Läs denna länk:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19751313.HTM

Ni hade nog en jäkla tur som träffade på sånna där inkompetenta och trevliga poliser.

Last edited:
Låter konstigt att dom bara "påpekade" att ni ska ha böter. Dom har ju anmälningsplikt.

Jag har aldrig hört talas om att man får köra nöjesfordon i skogen bara för att det ligger snö på marken. Läs denna länk:

Ni hade nog en jäkla tur som träffade på sånna där inkompetenta och trevliga poliser.

Och du menar att Polisen aldrig borde släppa någon med en varning?

Om man redan lärt sig läxan, så är det väl jävligt onödigt att sätta igång massa pappersexercis där kostnaden överstiger bötesbeloppen.

Vad lipar du om?? :va

Du länkar ju själv till stället där det står.. :va

Körning förbjuden:
1. på barmark,
2. på snötäckt skogsmark med plant- eller ungskog, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på skogen,
3. på snötäckt jordbruksmark, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på marken.

Jag tycker att det var tur att poliserna var kompetenta och trevliga, både och hör inte till vanligheterna.:tummenupp

Har jag sagt att man inte ska tacka? Jag skrev att jag tycker inte man ska behöva skriva insändare och maila chefer.
Och på samma tema är det väl ingen som har sagt att man behöver eller måste skriva insändare och maila, eller?

En del tycker att det är trevligt och har dessutom tid att göra det...good for them!
Jag har klara problem att förstå hur du kan bli så väldigt upprörd över att någon säger ett vänligt ord till - enligt dina principer - fel personer och av fel orsak.

Lighten up! :yoparty
Det finns alldeles för många verkliga problem och missförhållanden att bli irriterad/förbannad över...

Om brottet endast kommer att föranleda böter får polisman lämna rapporteftergift. Att dra slutsatsen att de var inkompetenta för att de inte rapporterade killarna är väl lite som att dra samma slutsats om dig, som stavar "såna" med två n. Eller?

Du länkar ju själv till stället där det står.. :va

Körning förbjuden:
1. på barmark,
2. på snötäckt skogsmark med plant- eller ungskog, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på skogen,
3. på snötäckt jordbruksmark, om det inte är uppenbart att körningen kan ske utan risk för skada på marken.

Jag tycker att det var tur att poliserna var kompetenta och trevliga, både och hör inte till vanligheterna.:tummenupp

Jo jag läste det där själv. Frågan är hur man bevisar att körningen sker utan "uppenbar risk för skada på skogen". Tolkningsfråga det där.
Är det någon som vet om fordonen måste vara skattade / försäkrade / godkända vid SBP för terrängkörning?

Och du menar att Polisen aldrig borde släppa någon med en varning?

Om man redan lärt sig läxan, så är det väl jävligt onödigt att sätta igång massa pappersexercis där kostnaden överstiger bötesbeloppen.

Vad lipar du om?? :va

Men det är just detta han menar. TS vill lovorda polisen för att de begår ett tjänstefel. Hur vet de att han har lärt dig läxan? Och med ditt resonemang så ska man skita i att ge alla böter om det inte överstiger 10-15.000:-? Det är nog vad hanteringen i alla led kostar.

Är du dum på riktigt eller är du bara sur för att polisen inte är lika snäll mot dig? Jag har mestadels träffat snälla poliser som både skrivit ner körkortsindragning till böter, och andra som inte ens gett mig böter då de hade kunnat ta mitt kort. Jag tror helt enkelt att är man en grinpelle själv, som du visar symptom på, så blir man grinigt bemött.

Och på samma tema är det väl ingen som har sagt att man behöver eller måste skriva insändare och maila, eller?

En del tycker att det är trevligt och har dessutom tid att göra det...good for them!
Jag har klara problem att förstå hur du kan bli så väldigt upprörd över att någon säger ett vänligt ord till - enligt dina principer - fel personer och av fel orsak.

Lighten up! :yoparty
Det finns alldeles för många verkliga problem och missförhållanden att bli irriterad/förbannad över...

Tacka de verkliga hjältarna istället; brandmännen. Underbetalda och riskerar sina liv för andra. Hur ofta ser man en tack-insändare till några brandmän för att de kanske har förhindrat en totalförstörelse av ett hem? Nå´n läkare för att han räddat livet på någon? Men nä, för helvete... En polis som skiter i att göra sitt jobb och tar brottslingarna på en rundtur över stan för skattepengar ska vi hylla i tidningarna:huvet

Tacka de verkliga hjältarna istället; brandmännen. Underbetalda och riskerar sina liv för andra. Hur ofta ser man en tack-insändare till några brandmän för att de kanske har förhindrat en totalförstörelse av ett hem? Nå´n läkare för att han räddat livet på någon? Men nä, för helvete... En polis som skiter i att göra sitt jobb och tar brottslingarna på en rundtur över stan för skattepengar ska vi hylla i tidningarna:huvet
Polisen riskerar väl oxå sina liv rätt ofta när de ingriper vid lägenhetsbråk?! Men det är inte att tacka eller inte som denna tråd rör sig om.
Nog sagt om det.

Är du kanske lite avundsjuk för att dom fick åka helikopter? :pannkyss

Tacka de verkliga hjältarna istället; brandmännen. Underbetalda och riskerar sina liv för andra.
Strålande idé ! :tummenupp
Sätt igång å knåpa ihop något postivt till dom oxå.
Tror inte dom blir sura över att polisen fick beröm först.

Nå´n läkare för att han räddat livet på någon?.

Visst...för tusan...läkare mår nog bra av lite positiv feedback i vintermörkret dom oxå.

"Jag vaknade och så var den dagen förstörd" eller? Fan vad grinigt. Nä, de borde ha lämnat grabbarna över natten i skogen... Brandmän gör ett jävligt viktigt jobb men är hyfsade lökare enligt säker källa. Lite innebandy och styrketräning, tvätta slangar, åka på automatlarm och kolla på DVD. Då tror jag polisen har betydligt mer elände att göra med och förtjänar *också* uppskattning. Dvs. du kan själv tacka brandkåren om du vill men för det så är inte polisen dåliga.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!