Vill du tjäna en extra slant?

jojje1963 skrev:
Varför ska packningen bytas? Många gånger när man tror det bara är att byta packningen så visar det sig att felet inte är där, kan vara en krokig eller sprucken topp, sönderrostade foder eller annat som är fel. Så om du nu hittar nån som hjälper dig och packningen ser bra ut så kolla upp allt innan du sätter ihop den igen. Skaffa dig en bra manual så kan du se där hur svårt det ser ut, förmodligen kan du klara det själv om du följer manualen noga, inga genvägar!

Har konerserat med Thundrace här på forumet över telefon och vi är nog på det klara med att det är toppackningen som är paj, kan vara vattenpumpen men det verkar absolut inte vara det. Men ska ta mig en titt på den oxå.

hänvisar till denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60689&page=2&pp=20

Detta ställe är underbart!!! Så många svar på så kort tid, vissa skrämmande andra jäkligt uppiggande! :tummenupp :tummenupp

Ha en bra kväll på er!

/AC

Annchua skrev:
Har konerserat med Thundrace här på forumet över telefon och vi är nog på det klara med att det är toppackningen som är paj, kan vara vattenpumpen men det verkar absolut inte vara det. Men ska ta mig en titt på den oxå.

hänvisar till denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60689&page=2&pp=20

Detta ställe är underbart!!! Så många svar på så kort tid, vissa skrämmande andra jäkligt uppiggande! :tummenupp :tummenupp

Ha en bra kväll på er!

/AC

Du!

Fick ner manualen till din hoj, vill du ha den? Lite bilder och så, det funkar iaf. Isåfall, hur ska jag skicka den? den är på 30mb

DJM skrev:
Du!

Fick ner manualen till din hoj, vill du ha den? Lite bilder och så, det funkar iaf. Isåfall, hur ska jag skicka den? den är på 30mb

Tack, men jag tror att det är den manualen som jag precis får skickad till mig.. :rolleyes: Tack ändå!

Natti

DJM skrev:
Du!

Haha, kan du inte lika gärna be efter hennes msn?

Annchua skrev:
Tack, men jag tror att det är den manualen som jag precis får skickad till mig.. :rolleyes: Tack ändå!

Natti

Jaha, du ska bara veta hur jag kämpa för denna :näsblod

God natt.

Annchua skrev:
Så många svar på så kort tid, vissa skrämmande andra jäkligt uppiggande! :tummenupp :tummenupp

Ha en bra kväll på er!

/AC

Skrämmande visst.... men det är inge skoj om allt rasar efter att man lagt ner mycket tid o pengar på att laga den!!

Men som sagt...inge svårt, med rätt förutsättningar!

Jag har nyligen justerat ventilerna på min ZXR 750, och tog faktiskt första provturen idag. Även jag fick plocka av kamaxlarna, men i mitt fall för att komma åt att byta shimsen. Själva jobbet är inte speciellt svårt egentligen. Det gäller bara att man tänker till lite ibland så att man vet att man kan få ihop det på samma sätt sedan. Det viktigaste är nog att man har ett hum om hur grejerna funkar, och vet konsekvenserna av att t.ex. montera nån av kammarna fel.

Momentnyckel är bra att ha föresten, så att man slipper ha noja över om man har dragit för hårt eller löst.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT