Thundercat
Ringmärkt
Slayer skrev:Jag![]()
Dessutom skall jag beställa några t-shirt's. Har sedan tidigare beställt några kepsar med stars and stripes!
Thundercat: Skulle man kunna få adressen till sidan? Hygglo!![]()
http://www.iraqtshirts.com/?code=iqcm324
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Slayer skrev:Jag![]()
Dessutom skall jag beställa några t-shirt's. Har sedan tidigare beställt några kepsar med stars and stripes!
Thundercat: Skulle man kunna få adressen till sidan? Hygglo!![]()
Chris Husky skrev:Vem fan skulle vilja stöda Bush?
Lartes skrev:Självklart måste Saddam bort, och det fort.
Därimot håller jag med om att det är konstigt att det blev så brottom att slå ner honom nu när han inte utgör något större hot eller innan FN har godkännt.
Men bort måste han
Edit: Stavar som en kratta
CorbenDallas skrev:Med tanke på FNs enormt snabba aggarande i fd Jugoslavien är det kanske inte så konstigt att USA agerar på egen hand, även här. Hurvida det sen är rätt eller fel kan man ju alltid prata om.
Vad jag är nyfiken på är vad USA har att vinna på det här kriget? För det måste ju ligga nåt mer bakom än bara ett ogillande av Saddam, eller?
CorbenDallas skrev:Sen kan man ju diskutera hur mkt "FN:s auktoritet" skadas av den enorma handlingsfattighet som präglar FN.
t-rex skrev:Ja, det känns mycket tryggare med ett handlingskraftigt USA som, uppenbarligen för att vara sjyssta, löser världskriser och exporterar cola samtidigt!
CorbenDallas skrev:Sen kan man ju diskutera hur mkt "FN:s auktoritet" skadas av den enorma handlingsfattighet som präglar FN.
Ankan skrev:Där kan jag till viss del hålla med dig. Säkerhetsrådet fungerar inte särskilt väl. Vetot borde avskaffas för att FN bättre skall kunna hantera konflikter av den typ vi ser nu.
Att FN skulle vara uddlöst rent generellt håller jag inte med om. FN:s uppgift är betydligt mer vidsträckt än att hantera frågor om "enforcement action" som det heter i FN-stadgan. Just på det området har FN tyvärr aldrig fungerat särskilt väl, men man har haft desto större framgång på andra områden som t ex vad gäller ekonomiskt och socialt samarbete mellan medlemsstaterna. Även i fråga om fredlig konfliktlösning har FN haft framgångar.
CorbenDallas skrev:absolut, FN är inte uselt på så vis. men när det handlar om folk som i stort sett skiter i allt, så hjälper inte FN nåt vidare bra.
Tyvärr så är det ju dom här stora kriserna som drar på sig mest uppmärksamhet...
CorbenDallas skrev:Säg det till dom våldtagna kvinnorna i ex Jugoslavien.
Med ett handlingskraftigt FN behövs inget USA...
t-rex skrev:Kopplingen Jugoslavien/ Irak har jag svårt att se, men visst, ett FN med ett starkare säkerhetsråd (=inget veto) är nog ingen helt kass idé.

|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |