Nyteknik skrev:Inte råd med racer. Hur menar du?
det kostar ju en del mer än rookie 600...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Inte råd med racer. Hur menar du?
guzzo skrev:inte så lätt attt sälja..... blir 600:a för mig i sommar
Gör det? Det som kostar i 250 är ju i princip kolvar och kolvringar. Får man haveri blir det förstås dyrare, men det går ju att undvika om man har någorlunda koll.guzzo skrev:det kostar ju en del mer än rookie 600...
guzzo skrev:det kostar ju en del mer än rookie 600...
Nyteknik skrev:Gör det? Det som kostar i 250 är ju i princip kolvar och kolvringar. Får man haveri blir det förstås dyrare, men det går ju att undvika om man har någorlunda koll.
Jag är också tveksam till att 250 skulle vara så mycket dyrare än 600, i alla fall om lägger man sig på relativt sett samma nivå. 250 hamnar ofta i rampljuset när man pratar kostnader eftersom det byts delar i tid och otid. Hur många 600'or renoveras och uppdateras? Ganska få skulle jag påstå och det av den enkla anledningen att när underhållet är eftersatt en längre tid så bli notan så saftig att alternativet köpa nytt framstår som en bättre affär.Nyteknik skrev:Gör det? Det som kostar i 250 är ju i princip kolvar och kolvringar...
Teddy skrev:Jag är också tveksam till att 250 skulle vara så mycket dyrare än 600, i alla fall om lägger man sig på relativt sett samma nivå. 250 hamnar ofta i rampljuset när man pratar kostnader eftersom det byts delar i tid och otid. Hur många 600'or renoveras och uppdateras? Ganska få skulle jag påstå och det av den enkla anledningen att när underhållet är eftersatt en längre tid så bli notan så saftig att alternativet köpa nytt framstår som en bättre affär.
Här kan väl Chris Ash fylla i. Varför renoverade du, Chris, inte Åskkissen utan valde att skrota den?
Och hojarna "fyndas" av godtrogna nykomlingar som tids nog får ett bryskt uppvaknande ur drömmen om den driftsäkra och underhållsfria fyrtaktaren.Teddy skrev:Hur många 600'or renoveras och uppdateras? Ganska få skulle jag påstå och det av den enkla anledningen att när underhållet är eftersatt en längre tid så bli notan så saftig att alternativet köpa nytt framstår som en bättre affär.

Superbee skrev:Alltså jag undrar vart man hittar reggade 250 racers tillsalu?
har lagt en tråd om detta i 2 taktsdelen också...
Är väl ute efter lite äldre grejer så de blir billigt..
för visst finns det en klass för standardhojar 250?
Det finns troligen inte fler än en besiktigad 250-racer i Sverige. Den var för din del tursamt nog till salu så sent som för en dryg månad sedan. Sök här på sporthoj och du skall finna. Varför vill du ha sen sådan?Superbee skrev:Alltså jag undrar vart man hittar reggade 250 racers tillsalu?
har lagt en tråd om detta i 2 taktsdelen också...
Är väl ute efter lite äldre grejer så de blir billigt..
för visst finns det en klass för standardhojar 250?
Nyteknik skrev:Det finns troligen inte fler än en besiktigad 250-racer i Sverige. Den var för din del tursamt nog till salu så sent som för en dryg månad sedan. Sök här på sporthoj och du skall finna. Varför vill du ha sen sådan?
kajlyl skrev:kanske om 5år![]()
RS250RR skrev:testa att vurpa lite rejält med en 600![]()
Chris Ash skrev:Jag får heller inte ihop den ekvationen men jaja, han lär väl märka.....
splfredde skrev:Pris?
/Fredde
Om just racesoppan är en sort del av problemet tycker jag du ska ta dig en allvarlig funderare på det där med R600. För att ro hem R600, vilket självklart är ditt mål ;-), behöver du säkerligen en trimmad hoj och då är det ingen skillnad på fyrtakt eller tvåtakt, högt komp kräver högre oktan. Om du kan tänka dig att köra en Supersportkitad 600 på vanlig Grön 98 från nämaste Bensinstation så duger det lika gott till en 250 Racer med korrekta standardintställningar.guzzo skrev:... men sparar rätt mycket på att inte åka på racesoppa och byta kolvar mm...
Teddy skrev:För att ro hem R600, vilket självklart är ditt mål ;-), behöver du säkerligen en trimmad hoj...
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |