Vill du ha 50%chans att vinna en miljon kronor?

Blondie skrev:
En mille och en månad i solen kan det va något?

http://www.miljonarerna.se/

Kanske värt att söka?

Luktar SCAM om det, kolla bland frågorna "Användarnamn Expekt" och "Lösenord till Expekt-konto" anslutningen är inte ens krypterad, så näe skulle alldrig fylla i det dära, så någon annan kan logga in på mitt konto....

Carpe me skrev:
Luktar SCAM om det, kolla bland frågorna "Användarnamn Expekt" och "Lösenord till Expekt-konto" anslutningen är inte ens krypterad, så näe skulle alldrig fylla i det dära, så någon annan kan logga in på mitt konto....

Nejdå, inget scam. Informationen skickas till Expekt.com, och domännamnet miljonarerna.se är registrerat av samma webbyrå som handhar resten av Kanal 5s siter. Att det är okrypterat är dock lite konstigt.

Edit: samma formulär är okrypterat även på Expekt.com.

McB skrev:
Nejdå, inget scam. Informationen skickas till Expekt.com, och domännamnet miljonarerna.se är registrerat av samma webbyrå som handhar resten av Kanal 5s siter. Att det är okrypterat är dock lite konstigt.

Edit: samma formulär är okrypterat även på Expekt.com.

Men varför ska man över huvudtaget fylla i sina kontouppgifter och varför ligger miljonärernas sida under http://s1.edo.se/ medans kanal5 har sin på www.kanal5.basefarm.net , jag tycker det ser vääääälldigt underligt ut.
Expekt behöver ju verkligen inte användarens lösenord!

Även fast det länkas till miljonärerna från kanal5.se så känns det inte seriöst någonstanns efter att dom frågar efter sådana lösenord.

Last edited:
Carpe me skrev:
Men varför ska man över huvudtaget fylla i sina kontouppgifter och varför ligger miljonärernas sida under http://s1.edo.se/ medans kanal5 har sin på www.kanal5.basefarm.net , jag tycker det ser vääääälldigt underligt ut.
Expekt behöver ju verkligen inte användarens lösenord!

Fälten för användarnamn och lösenord på förstasidan är till för de som inte har ett existerande konto hos Expekt.com. När fälten fylls i skapas alltså ett nytt konto.

Carpe me skrev:
...anslutningen är inte ens krypterad, så näe skulle alldrig fylla i det dära, så någon annan kan logga in på mitt konto....
Visst är den väl krypterad. Det här fick iaf jag fram: "SSL 3.0, RC4 med 128-bitarskryptering (Hög); RSA med 1024-bitarsväxling"

McB skrev:
Fälten för användarnamn och lösenord på förstasidan är till för de som inte har ett existerande konto hos Expekt.com. När fälten fylls i skapas alltså ett nytt konto.

Aha, missade den texten angående det :).
Då får jag väll tycka att sidan är seriös då :gnissla

Carpe me skrev:
Aha, missade den texten angående det :).
Då får jag väll tycka att sidan är seriös då :gnissla

Seriös skulle jag inte vilja säga, men det verkar inte vara något försök till bedrägeri i alla fall.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg