Vill "byta" hoj..

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Motorcycle emptiness..
Känner att den hoj jag äger (Buell) inte direkt är "jag". Testade några polares sport hojar samt ombyggda streetfighters och märkte snabbt att en streetfighter är det jag vill ha.
Så.. Ska sälja min Buell nu.

Söker lite råd, vad för hoj finns det många styling detaljer till för att bygga om till en Streetfighter? Vad kan ni rekommendera??

Tack på förhand
-R-

Live2Ride skrev:
2531903 Känner att den hoj jag äger (Buell) inte direkt är "jag". Testade några polares sport hojar samt ombyggda streetfighters och märkte snabbt att en streetfighter är det jag vill ha.
Så.. Ska sälja min Buell nu.

Söker lite råd, vad för hoj finns det många styling detaljer till för att bygga om till en Streetfighter? Vad kan ni rekommendera??

Tack på förhand
-R-

Börja med att sätta en budget. Hur mycket vill du totalt lägga i inköp och ombyggnad? Ombyggnationen till en basic fighter (styrkrona, risers, styre, framlyse av enklare modell, eventuella wires och slangar) kostar ungefär lika mycket till alla hojar. Utifrån det så kommer du att veta vilken prisklass du kan handla i och sedan är det bara att börja leta hojar. Utan att vetenskapligt ha undersökt detta så skulle jag vilja säga att R1:an är den sporthoj det finns mest tillbehör till men även GSX-R och CBR finns det relativt gott om grejer till. ZX-10:an är ju relativt ny fortfarande och även om det finns grejer även till den så skulle jag vilja säga att utbudet är inte riktigt detsamma som för de andra 1000-kubikarna.

Glöm inte att räkna med försäkringen när du räknar på månadskostnader, bygger du om en sporthoj till fighter betalar du fortfarande samma försäkring oavsett om du har kåpor på den eller inte.

Fastnade för den nakna designen, och de olika sätten man "fritt" kan styla fram lyktan. Även en brutal idé som jag tror skulle få många att säga -holy shit!

Jo, jag har kollat in några hojar på nätet samt på MC Varuhuset. Ska testa en
cbr1000rr nu på fredag.

Jag ser fram emot att under vintern "bygga" en streetfighter och göra en custom lykta fram, och ser det hela som ett seriöst bygge.
Faktum är att jag länge har tänkt på det hela, men istället köpte en Buell. Inget fel i köpet direkt, bara att jag till slut insåg att jag har en dröm som jag vill göra verklig. Tror dock att den dyraste delen blir nog framlyktan, den har jag inte utrustning till för att tillverka själv.

Tack för era svar
-R-

Last edited:
Släng in lite bilder på din kompressor/Nos- matade (?) bulle innan den är såld vettja!

matte_mannen skrev:
2549440 Släng in lite bilder på din kompressor/Nos- matade (?) bulle innan den är såld vettja!

Det är lugnt, har en massa bilder. Men ingen sån dära skanner eller vad dom nu kallas för..

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back