vill byta 660 mot lättare motard. vilken?

He he i Enduro VM så har de ju bla crossprov de klarar ju hoppen! :tummenupp

ok. jag hade bara hört att exc fjädringen inte skulle klara att hoppas med. var tydligen fel då

lite för dyr för vad jag hade tänkt mig

om man kollar på yamaha 450 så finns det inte en enda 450 motard till salu på blocket.
om man kollar på yamaha 450 som har lysen och sånt så kostar dom kanske från 45 och uppåt.
om man kollar på helt vanliga yamaha 450 crossan så får man ju fan 04'or för 25.000kr. jag är förjävla frestad att köpa en sån och bara motardkitta den och sen dra ut och köra. jag har varit ute och buskört med min 660 varje dag nu i 4 mån i sträck i stockholm och har aldrig haft några problem med snuten. har inte kört en meter lagligt med den. hur vet man vilka motardkit som passar på vilka hojar och vad kostar ett beggad motardkit som passar på honda eller yamaha 450? känns som att det är någon av dessa hojar jag är mest sugen på.

Last edited:
Mhm, okey.
Verkar va svårt för alla å få sina hojjar sålt nu.

jag fattar inte varför det är så svårt att få motarden såld nu. själv är jag ute och buskör med den varje dag. det är lika roligt att köra nu som det är på en varm sommarkväll tycker jag.

jag fattar inte varför det är så svårt att få motarden såld nu. själv är jag ute och buskör med den varje dag. det är lika roligt att köra nu som det är på en varm sommarkväll tycker jag.

Hehe, joe. Fick ställa in min nu. Körde omkull när vädret slog över till blixthalka på mindre än en halvtimme. Sjukskriven 2 veckor :/ Längtar så till å få köra :)

Skulle EXC vara för mjuk i fjädringen så fixar Springzz det åt dig för en överkomlig summa, då får du den antadligen bättre än en std SX också.
Fel grej att hänga upp sig på tycker jag.

Skulle EXC vara för mjuk i fjädringen så fixar Springzz det åt dig för en överkomlig summa, då får du den antadligen bättre än en std SX också.
Fel grej att hänga upp sig på tycker jag.

vad för summa pratar vi om?

hmm, jag e också sugen på en motard, men vill heslt inte lägga mer än 30 papp, haar kollat på husaberg, typ 01-02 men har hört att dom ska vara kassa i motorn.

Nån som kan o vet??

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...