Vill bara tacka.....

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date

Mcbrud

Guest
de tre motorcyklister som stannade och släppte fram mig då jag skulle över vägen med min nervösa häst. En av er körde en Gixxer med sporthoj.com-logga, ni andra R1 och Ninja av äldre modell. Tack för att ni visade sådan hänsyn och stannade samt stängde av motorcyklarna så jag kunde korsa vägen utan att utsätta mig och hästen för fara.
En stor eloge till er alla tre! :pannkyss
Hoppas att andra som ser detta följer erat exempel.

Sånt gör man alltid, kanske lika mycket för din skull som för vår, man vill ju inte ha ett halvt tons hysterisk havremoppe över sig :)

/Kimbow, som förövrigt gärna äter hästkött :rolleyes:

Mark skrev:
Var var det nånstans? :va
Norr om kungälv. Vet inte riktigt vad vägen heter men detta hände vid norrmannebro/Lunden. Var vid Lundens ridskola.... En mycket populär väg för motorcyklister...

Hultan skrev:
Sånt gör man alltid, kanske lika mycket för din skull som för vår, man vill ju inte ha ett halvt tons hysterisk havremoppe över sig :)

/Kimbow, som förövrigt gärna äter hästkött :rolleyes:

Kanske inte, men detta tyckte jag var VÄLDIGT bra gjort. De stannade och stängde av motorerna så att hästen jag red på skulle känna sig säkrare. Hoppas att ni ser detta....

Mcbrud skrev:
Kanske inte, men detta tyckte jag var VÄLDIGT bra gjort. De stannade och stängde av motorerna så att hästen jag red på skulle känna sig säkrare. Hoppas att ni ser detta....
Hoppas du tänker igenom detta snarare, och inte håller till på "banan" vid motorcykeltider.. ;)

(skojar lite bara.. :) )

Hultan skrev:
Hoppas du tänker igenom detta snarare, och inte håller till på "banan" vid motorcykeltider.. ;)

(skojar lite bara.. :) )

Kan ju oxå tillägga att jag inte var på vägen utan stod vd den och väntade på att få korsa denna så snart motorcyklarna kört förbi. Hästen jag satt på var en unghäst som blev nervös, han trampade inte ut på vägen utan började backa och trampa nervöst. detta såg de tre förarna och gjorde denna vänliga gest.

Annars kan jag hålla med om att man i så stor mån som möjligt ska undvika att rida vid eller på vägar, men i vissa fall så måste man tyvärr...

Det här med hästar

Har tänkt på det många gånger och jag vet inte var det är men varje gång jag kör om eller möter en häst så tar jag det mer eller mindre omedvetet väldigt lugnt (det händer rätt ofta då jag bor i närheten av både ett "vanligt" stall och även Åby travbana).

Tror det kommer sig av att jag sjäv en gång blev upplurad på en sån där jättehäst och de första 5 minuterna förtvivlat letade efter dödarknappen utan framgång. Då insåg jag att det är imponerande att ratta ett sådant fordon och efter det så har jag gjort mitt för att inte göra livet till en för stor utmaning för dom som trots allt koppetikoppar runt i närheten av vägen....

Sen har jag märkt en annan sak, hästarna blir bra mycket mer nervösa av encylindrig och tvåcylindrig fyrtaktare än en radfyra....... Så ni som kör motard eller offroad..... Tänk på det....

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8