vill att min hoj ska "smattra"

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
min fiddy(120cc 4takt) kan släppa till ett smatter om man motorbromsar som fan

var och kollade på stcc i helgen vill att den ska låta mer åt de hållet... om det går? spelar ingen roll om den går sämmre vill bara ha ljudet om det är möjligt...

va ska göras? byta munstycke, hälla olja i tanken:va

lasse kongo skrev:
2452544 min fiddy(120cc 4takt) kan släppa till ett smatter om man motorbromsar som fan

var och kollade på stcc i helgen vill att den ska låta mer åt de hållet... om det går? spelar ingen roll om den går sämmre vill bara ha ljudet om det är möjligt...

Om man har små tomgångsmunstycken i förgasaren på en 4-takt brukar det smälla.

lasse kongo skrev:
2452544 min fiddy(120cc 4takt) kan släppa till ett smatter om man motorbromsar som fan

Magra ur tomgångsblandningen med luftskruven om du har ngn.
Mvh
/J

tack för svaren!! är ju inte helt 100% på förgasare kan ni berätta lite utförligare?

här är en bild också fast nu är den smkittad och bakhjuls åkning som står på agendan

Bifogat

• fissssaasaf.JPG
    fissssaasaf.JPG
    97.4 KB · Visningar: 307
lasse kongo skrev:
2452579 tack för svaren!! är ju inte helt 100% på förgasare kan ni berätta lite utförligare?

här är en bild också fast nu är den smkittad och bakhjuls åkning som står på agendan

Det som bluddrar på motorbroms är den magra tomgångsblandningen. Du får alltså endera byta till magrare tomgångsmustycken eller skruva ut luftskruven om du har ngn. Eller montera ett öppnare avgassystem, det blir samma effekt.
Men det viktigaste är väl att din motor drar bra...:va
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2452594 Det som bluddrar på motorbroms är den magra tomgångsblandningen. Du får alltså endera byta till magrare tomgångsmustycken eller skruva ut luftskruven om du har ngn. Eller montera ett öppnare avgassystem, det blir samma effekt.
Men det viktigaste är väl att din motor drar bra...:va
/J

ska ut och kolla på förgasaren imorgon:tummenupp

en fråga magrare= mer/mindre soppa?

öppnare går inte ljuddämparen är helt tom.... eller menar du större diameter på röret?

känns som fiddyn står ganska still ändå på väg mot min rs/rd bara den inte går skitdåligt så

Bus-Bo skrev:
2452598 Min r6 smäller i avgasröret när jag motorbromsar, men bara när jag har slipon inte med orginal, jag vet inte varför eller hur det funkar men så är det:tummenupp

det är ju det jga vill ha men din slipon är nog lite stor för min hoj....

Last edited:
lasse kongo skrev:
2452616
en fråga magrare= mer/mindre soppa?

öppnare går inte ljuddämparen är helt tom.... eller menar du större diameter på röret?
.

Mindre soppa.

Då så! :)

Mvh
/J

Borra ett litet hål i grenröret strax efter cylindern så den drar lite tjuvluft.

lasse kongo skrev:
2452544

Jorå.. :va :näsblod

precis,, borra nåt litet hål på vägen fram till ljuddämparn.
liiiitet!
el som ovan sa..bränsle luft skruven..
på min gam xr så kunde man ställa in bränsle luft så den toksmall o blåste 2-3 dm eldflames :yoparty

lasse kongo skrev:
2452579 tack för svaren!! är ju inte helt 100% på förgasare kan ni berätta lite utförligare?

Ni är riktiga hårdingar! Om man tittar på knäet på killen till vänster på bilden!! :)

ozeo skrev:
2454695 precis,, borra nåt litet hål på vägen fram till ljuddämparn.
liiiitet!
på min gam xr så kunde man ställa in bränsle luft så den toksmall o blåste 2-3 dm eldflames :yoparty
hehe de är fränt:yoparty
Men du lassekongo! Med min fiddy får jag riktigt höga avgassmällar när jag har fått upp avgastemperaturen så den är ritktigt hög.. och enligt kompisar som har sett mej åka så har den sprutat eld också några gånger:D
Vill du veta mer varför min gör det så är det bara du frågar...

DunderDan skrev:
2454807 jaså det e du som kör den toktrimmade Harleyn.....sticker på bra den där:cdevil :hojraket

Tack!:rodnar
Men mot lite större radfyror ska jag bli rostad om de kan använda kopplingen.
Men man kan förvåna en del vid rödljusen iaf:)

/J

ozeo skrev:
2454695 precis,, borra nåt litet hål på vägen fram till ljuddämparn.
liiiitet!

haha fan va fett med flames!

ska ut och borra i morgon för jag hittade ingen luftskruv... :argpådato

ska jag borra i början eller slutet på röret?

Marcin_go skrev:
2454708 Ni är riktiga hårdingar! Om man tittar på knäet på killen till vänster på bilden!! :)

första gången jag körde inte fan trodde jag jag skulle välta hela tiden.... kör med skydd och ärr på knäana nu förtiden

Bifogat

• bxxbxbxbxb.JPG
    bxxbxbxbxb.JPG
    103.1 KB · Visningar: 150
  • fidddddaaddada.JPG
    fidddddaaddada.JPG
    109.7 KB · Visningar: 100
  • jjfdjdjdjdjddjd.JPG
    jjfdjdjdjdjddjd.JPG
    113.6 KB · Visningar: 98
Mr.PB skrev:
2454718 hehe de är fränt:yoparty
Men du lassekongo! Med min fiddy får jag riktigt höga avgassmällar när jag har fått upp avgastemperaturen så den är ritktigt hög.. och enligt kompisar som har sett mej åka så har den sprutat eld också några gånger:D
Vill du veta mer varför min gör det så är det bara du frågar...

ballt va har du gjort något med din?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...