vilkken motard?

Tume

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Hoj
crf
hejsan grabbar!
ar ute pa jakt efter en motard nu nar sommmarn e pa vag!och skulle behova lite kop tips....det jag ar ute efter ar en motard o HA KUL med. altsa en latt o snabb hoj..sa lik en cross hojj som mojligt da jag bryr mig inte om komforten o sa vidare da jag ska ha hojjen bara till o lajja runt lite med o stunta o sa.har kollat lite pa husqvarnas 510 och 570 r rr modeller och aven ktms 525exc va har ni att saga om dessa modeller?bra eller anus till mina kriterier?aven husabergs 650 men dem ser ju lite storre och klumppigare ut?sa komm igen grabbar hjalp mig att valja den perfekta hojjen:)
ar utomlands for tillfallet utomlands sa dar av den konstiga stavningen:huvet ....Thomas

alla hojarna där är bland de smidigaste och lättaste motarderna. Dock skall du vara medveten om att de kräver mkt pyssel. Husabergen har rykte om sig att inte hålla allt för bra när man kör för mycket på bakhjulet. Motorn rasar påg av smörjproblem tror jag.

Husa 650 & aprilia sxv 550 är dem som går värst men de väger några kilon mer än tex husqvarna sm 510 o är lite större. Ktm 525/530 väger som husan ungefär 112-115 kg torrvikt och är oxå ett bra alternativ, hade du även tänkt köra cross med hojen så blir nog husan kanske för vass o då är ktm eller husqvarna bättre alternativ - däremot för gata så är husan ngt bättre i min mening då där är ett annat tryck i motorn (ca 60-65 hk på slangen med helsystem) vilket är ca 10 hk mer än de andra (utom sxv 550 som har över 70 hk). Dock väger aprilian mer än både ktm o husa. Själv har jag haft både honda crf 450 hm 0 husa 650 och ska man köra gata så väljer jag helt klart husan:tummenupp

hmmm jahaa det dar med att husaberg hadde problem med smorjningen om man aker mycket pa slangen va ju inte sa bra igentligen....men med meck e jag ratt van med da jag har kort och kor motocross sen jag var yngre sa jag vet ju hur det ar me det..sa jag kommer inte ha den till cross da jag kor crf450 till det...vad kan det vara for topp fart pa en ktm 525 alternativt husa 510?har hort ratt mycket problem med just husabergs motorer hur ligger det igentligen med det nan som har na uppfatning...mvh/t

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla