Vilket visir ska jag köpa?

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Ska köpa ett nytt visir till min Arai Condor, men har svårt att bestämma mig. Har det klara originalvisiret på nu, men vill ha ett mörkare. Snyggast hade kanske varit ett dark tint (mörk rök), men det kanske blir jobbigt om man ser så illa på kvällen med ett sånt som vissa säger.

Ett alternativ är då ett light tint, lätt rök alltså, men frågan är hur mörkt ett sånt blir? Vill helst att man inte ser ansiktet utifrån.

Eller kanske ett spegelvisir, stämmer det att de släpper igenom mer ljus än ett dark tint? Och vilken färg ska man ta isåfall tycker ni modeexperter i forumet?

Helsvart hoj, svart ställ med lite vitt och lite rött och så den här hjälmen, vad säger ni?!

product-6512023.jpg

Bra fråga!! har lite bekymmer med starkt ljus och tycker det är jobbigt med solglasögon när jag kör. har funderat på ett mörkt visir, undrar hur det blir med sikten på kvällar och i tunnlar? vill gärna ha lite åsikter

Jag har mörkt visir och tycker inte det är jobbigt i tunnlar och i lite skymning. Sedan om man ska åka när det är mörkt kan man ju byta visir till det klara.
:tummenupp

Jag har både ett mörk tonat och ett spegelvisir. Upplever att spegelvisiret släpper genom mer ljus än det mörk tonade. Är en shoei hjälm jag har om det skulle spela någon roll...
Vet dock inte hur de är att köra med i mörker då vi inte har det problemet här uppe på sommaren. :tungan

Jag har shoei och ett spegelvisir.
Det är kanon på dagen, inga problem i tunnlar eller vid skymning.
I totalt nattmörker funkar det dock inte.

Köp spegel! Det är grymt behagligt och bra posörfaktor :tummenupp

Nu menar jag inte "silver-spegel" utan "iridium" eller var det nu heter :tummenupp
Har det på gammla "moppehjälmen" försöker få tag på det till min Lazer Fiberpro, men de ända jag hittar är någon sida i england som säljer, och det kostar runt 7-800:- med frakt. Fast det kanske är billigt. Men fortfarande för mycket när man lever på 1050:- i månaden :rolleyes: :tummenupp

Bifogat

• cool.JPG
    cool.JPG
    35.8 KB · Visningar: 118
Köp spegel! Det är grymt behagligt och bra posörfaktor :tummenupp

Nu menar jag inte "silver-spegel" utan "iridium" eller var det nu heter :tummenupp
Har det på gammla "moppehjälmen" försöker få tag på det till min Lazer Fiberpro, men de ända jag hittar är någon sida i england som säljer, och det kostar runt 7-800:- med frakt. Fast det kanske är billigt. Men fortfarande för mycket när man lever på 1050:- i månaden :rolleyes: :tummenupp

Köpte mitt spegel till fiberpro för typ 450 på mascot-motor som beställde det till mig. Ritkigt snyggt

jag kör med ett blå/lila spegelvisir. grymt snyggt om jag själv får säga:) nattetid ser man rätt bra, dock såklart inte lika bra som i dagsljus...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti