Vilket vin på Alla Hjärtans Dag?

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Idag är det ju som de flesta vet Alla Hjärtans Dag så jag undrar vad den samlade sporthojseliten rekommenderar för vin inför kvällen, Jag har föreslagit Brännvin men fick avslag.
Det är inte bestämt vad jag och tanten ska äta men det blir hemma så kom gärna med förslag på vad man ska äta till vinet också :)

Vad har du för budget?
Finns ett häftigt och mycket gott vin från Libanon som heter Chateau Musar (nr 7463). Garanterat ligga. Kostar 242 kr

Har inget badkar.. :(

Musöppnare är bra men jag är smålänning så helst billigt

Nu kanske vinexperterna skriar men det struntar jag i för jag tycker att detta vinet är så gott!!
Har svårt för rödviner som är tunga och smakar bensin (nästan). Men så hittade vi ett på Systemet som Heter La Revedere (merlot) och kommer från Rumänien. Det är lätt, sötare i smaken och GOOOOOOOTT! Ett romantiskt vin!
Bäst av allt...det kostar 50 pix....KÖP!!

Chardonnay Raimat, stå på 69-kronors hyllan har jag för mig. Det är fina grejer det. Det starkaste vinet på 39-kronors hyllan är också rätt nicea. Om smaken inte lirar så kan man alltid hålla för näsan när man dricker. Hellre det än att lägga ett par hundringar på ett finare vin som man ändå dricker direkt ur flaskan.

Här är ett lite billigare vin som har fått mycket bra/högsta betyg i flera tidningar. Santa Ana Reserve Malbec Shiraz (nr 2033) Pris 69

Jag bör nog nämna att min flickvän av nån anledning inte dricker rött. Synd tycker jag men så är det

Penfolds viner från Australien är jättegoda.

Koonunga Hill (89 kr) eller Rawsons Retreat (69 kr) passar alldeles utmärkt till en fin bit nötkött.

Personliga favoriten är potatisgratäng med hejdlöst mycket vitlök i, biff och ädelostsås. Avnjutes tillsammans med ovan nämnda dryck. :drool

Edit: Såg att rött inte var grejen, båda ovanstående finns som vitt också, Koonungan är god men Rawsons Retreat har jag inte smakat så den kan jag inte uttala mig om.

Last edited:
Jag bör nog nämna att min flickvän av nån anledning inte dricker rött. Synd tycker jag men så är det
Rosé då?

Jag hade tänkt föreslå något i stil med en mousserande rosé. Lite lagomt flickaktigt och passar som handen i handsken dagen till ära.

Ni vet väl hur ramsan går? 2965 - svårt att hitta hem. Ta två, svårt att gå...
Detta vinet funkar i ur och skur. Och vill man lyxa till det så blandar man en "vasa-stan"= en halva 2965, andra halvan explorer. Inte röra om, det sabbar aromen. Två såna och förfesten är över.

Blir en Flaska Rawsons Retreat ikväll, en välhängd filébit och rostade rotsaker med förhoppningsvis nån Hasselbackare till.
Ingen sås som förtar smaken på köttet!

En Gula Änkan lär väl smällas av oxå...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP