Vilket Verktygssats ?

Jag har biltemas. Tusen nånting kit. Verktygen funkar bra.
Och det ör sjukt praktiskt att allt ligger i ordning. Istället för attha allt ut strösslat huller om buller på flera olika verktygslådor. Dock suger btema lådan på det sättet att blocknycklarna sitter så hårt att man får blåmärken på knogarna när man skall lossa dom. Men mitt tips är att köpa nåt bara det har stort sortiment. Och ligger io2rdning i fack. Om det nu ör en låda eller vagn. Sen är det käck att köpa engångs plast handskar. Knärskydd/trädgård. Sitt pall och ett verktygsbälte. Så du har nånstans att lägga verktygen medans du arbetar. Istället för att strö ut dom runt dig på golv o bänk. Ibland när man mekat slösar man halva tiden på att leta efter förlagda verktyg. Speciellt om man heter rickard o hade garaget långt hemifrån. Inga mat ställen i närheten pillade långt in på morgonen flertalet gånger.

Last edited:
Jag har biltemas. Tusen nånting kit. Verktygen funkar bra.
Och det ör sjukt praktiskt att allt ligger i ordning. Istället för attha allt ut strösslat huller om buller på flera olika verktygslådor. Dock suger btema lådan på det sättet att blocknycklarna sitter så hårt att man får blåmärken på knogarna när man skall lossa dom. Men mitt tips är att köpa nåt bara det har stort sortiment. Och ligger io2rdning i fack. Om det nu ör en låda eller vagn. Sen är det käck att köpa engångs plast handskar. Knärskydd/trädgård. Sitt pall och ett verktygsbälte. Så du har nånstans att lägga verktygen medans du arbetar. Istället för att strö ut dom runt dig på golv o bänk. Ibland när man mekat slösar man halva tiden på att leta efter förlagda verktyg. Speciellt om man heter rickard o hade garaget långt hemifrån. Inga mat ställen i närheten pillade långt in på morgonen flertalet gånger.

Hahahah jaaa, jag vet vad menar, verktyg blir som strumpor i tvättmaskinen, det bara försvinner...:hihi

Skruvar enhel del åt mej själv och andra. Jag kör med biltemas verktyg överlag, är det något som används mycket eller går sönder så kan man lätt kompletera med nått bättre just på den delen.
Ända lite tveksamma till biltemas verktygskit är väl själva lådan som kunde varit lite mera genomtänkt, endel sitter hårt och endel ligger löst typ, men överlag:tummenupp
Kamasa, Bahco är väl säkra kort skulle jag gissa.
Bahco som kvalitetsmärke är väl lite förbi, skulle snarare jämföra dom med valfritt "kina"märke idag, funkar bra i hemmamek syfte dock.

Köpte en låda med Bahco i lördags, kom på att en bekant lånade ut en likadan till mig förr och då var jag skitnöjd, aja vi får hur bra det håller i längden :).

Har både Bacho och biltema, och Bachos är de enda som gått sönder för mig.
Biltemas lådor är däremot sådär tycker jag, men verktygen är det inget fel på.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Har slitit ut ganska många Bacho-verktyg genom åren. Numera är jag så glömsk att jag inte hittar verktyg jämt. Så nu köper jag mest Biltema, för det är billigare när dom kommer bort. Dom jäklarna försvinner fortare än dom slits ut.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back