Vilket trim!?? Har en GSX-R1100 86. Med 165 bakhjulshästar?

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Håller ju på att söka hoj nu eftersom någon verkade gilla min för mycket nån dag!?... (stulen)

Har hittat en Gixxer 1100 86a som en norska har haft i sin ägo i ca 8år nu.. Hon säger att den har bänkats till 165hk och att den reser sig på alla växlar!!.... Men när jag frågar vad det är för trim på den så vet hon inte riktigt vad som är gjort med den... och inte jag heller..

Så nu undrar jag vad det kan vara!!? Hon säger att förgasarna inte är orginal och att det är nått "Powerpack" på den! Men det låter ju inte som det borde ge 165 bakhjulshästar!!?? Vad kan det vara.. uppborrad till 1300cc eller?? vassare kammar??

I alla fall så låter det som aset är riktigt vasst så.. man blir ju sugen på´n! Men vill gärna veta vad det har monterats för prylar på den.

/Nisse

sök på powerpack, det har nämts tidigare av brink om jag inte minns fel.

Volym, portning, rs-fuggar, kammar, i den ordningen brukar de väl va.

HanneZ skrev:
sök på powerpack, det har nämts tidigare av brink om jag inte minns fel.

Volym, portning, rs-fuggar, kammar, i den ordningen brukar de väl va.

Tack för svaret! Men jag har sökt och hittar inget tyvärr....

Du har ingen länk!?? :gnissla

Mvh Nisse

hittar de inte heller nu, men på en sådan gammal hoj brukar de inte finnas några hokuspokus lådor som ger några direkta hästkrafter. Har för mig att brink skrev att det inte gav något direkt!

Be henne faxa över bänk körnings protokollet om det finns något. Det brukar ju stå lite info på dom typ dynojet slipon och sånt.

HanneZ skrev:
hittar de inte heller nu, men på en sådan gammal hoj brukar de inte finnas några hokuspokus lådor som ger några direkta hästkrafter. Har för mig att brink skrev att det inte gav något direkt!

Nä jag får leta vidare!!! vill ju veta!!

Hatar sådana personer som typ: Hej vad har du för trim på din moppe!? FAN FRÅGA FARSAN!! JAG VET INTE!!...........

Nä det är bättre att VETA :yoparty

Nicke_K skrev:
Be henne faxa över bänk körnings protokollet om det finns något. Det brukar ju stå lite info på dom typ dynojet slipon och sånt.

Ska fråga det! :tummenupp

Hade en sån box på min gamla ZZR-1100 tillsammans med ett SS2R helsystem och en fullflödes preppad topp :tummenupp

Vance & Hines Powerpack:

A rev-limiter, advancer and ignition booster all in one.
Rider or tuner can set the ignition curve and rev limiter.
Built-in ignition booster an added benefit of the package.
Powerpack ignition box is fully adjustable for up to 16 different performance combinations.
Beautifully machined aluminum box with plug-in connectors matched perfectly to the stock wiring harness.
In many cases Powerpack is less expensive then stock "black box"
Looks great.
Includes complete user manual.

EDIT:
Hittade en bild på den oxå :D

Bifogat

• vh_powerpk.gif
    vh_powerpk.gif
    50.8 KB · Visningar: 331
Last edited:
Deadmetal skrev:
Hade en sån box på min gamla ZZR-1100 tillsammans med ett SS2R helsystem och en fullflödes preppad topp :tummenupp

Vance & Hines Powerpack:

A rev-limiter, advancer and ignition booster all in one.
Rider or tuner can set the ignition curve and rev limiter.
Built-in ignition booster an added benefit of the package.
Powerpack ignition box is fully adjustable for up to 16 different performance combinations.
Beautifully machined aluminum box with plug-in connectors matched perfectly to the stock wiring harness.
In many cases Powerpack is less expensive then stock "black box"
Looks great.
Includes complete user manual.

Trevliga grejer!

Man får väl hoppas bågen är borrad.. det trimnings sättet gillar jag! Mer klös utan att behöva varva 22 000rpm :tungan

Fast det är väl inte fel om bågen varvar 22000rpm heller!!!! :rock

Nackdelen med V&H Powerpak är att de är fuktkänsliga. För en original eller kompressionshöjd motor duger originaltändningen, dvs en "effekttändning" ger oftast noll och intet. Ska reservera mig mot originaltändningar som av bullerskäl sänker förtändningen vid maxvridet för att komma under det där magiska 82 eller 86 dBA eller vad det nu ska vara, fast det funkar ju lika bra att fila hålen i tändplattan 5 grader.

Nisse977 skrev:
Trevliga grejer!

Man får väl hoppas bågen är borrad.. det trimnings sättet gillar jag! Mer klös utan att behöva varva 22 000rpm :tungan

Fast det är väl inte fel om bågen varvar 22000rpm heller!!!! :rock

Fast... borrar man enbart så sänks varvtalet för maxeffekten. Portar man enbart får man effekthöjning överallt, även på låga varv (om portningen är rätt utförd).

Nisse977 skrev:
Hej!

Håller ju på att söka hoj nu eftersom någon verkade gilla min för mycket nån dag!?... (stulen)

Har hittat en Gixxer 1100 86a som en norska har haft i sin ägo i ca 8år nu.. Hon säger att den har bänkats till 165hk och att den reser sig på alla växlar!!.... Men när jag frågar vad det är för trim på den så vet hon inte riktigt vad som är gjort med den... och inte jag heller..

Så nu undrar jag vad det kan vara!!? Hon säger att förgasarna inte är orginal och att det är nått "Powerpack" på den! Men det låter ju inte som det borde ge 165 bakhjulshästar!!?? Vad kan det vara.. uppborrad till 1300cc eller?? vassare kammar??

I alla fall så låter det som aset är riktigt vasst så.. man blir ju sugen på´n! Men vill gärna veta vad det har monterats för prylar på den.

/Nisse

165hk är ingen omöljlighet, jag hade 156-158hk på min gamla 1255cc-motor och om man använde en gynsammare mätnorm (hp standard eller din) så hade den 160-165hk. Reser sig på alla växlar lät lite överdrivet, iofs om den är toknedväxlad men då är hojen okörbar.
Powerpack = skräp.
Du bör vara mycket skäpptisk innan du köper en 165hk hoj, det finns många tomtar som drömmer att dom har 160-170hk bara för att dom har 4-1 och dynojet. Begär att få en lista på vad som är gjort i motorn och bänkprotokollet.

Jo man får nog kolla upp den där lite!! Hon sa att han som kört den i bänken var han som ägt den innan henne och han som hade trimmat den! Och han som har servat den åt henne! Jobbade visst på nån MC-verkstad. Får väl se hur det ligger till!

Japp!! reser sig på alla växlar låter lite VÄL bra..... eller överdrivet!

Man får väl hoppas den är borrad OCH portad då!.. på ett ej B-hemmagjort sätt!

Last edited:
reser sig på alla växlar?
Ta inte det för bokstavligt.

Visst kan det vara möjligt med effekten efter en del jobb.
Men det är en gamal vobbelhoj tänk på det, trist att nån stal din gammelhoj, men du kanske borde skaffa nåt modernare nu:lol

Och jo jag har haft en 1100 87a

Silwer skrev:
reser sig på alla växlar?
Ta inte det för bokstavligt.

Visst kan det vara möjligt med effekten efter en del jobb.
Men det är en gamal vobbelhoj tänk på det, trist att nån stal din gammelhoj, men du kanske borde skaffa nåt modernare nu:lol

Och jo jag har haft en 1100 87a

Inte kul med vobbel kan jag tro!! Jag har haft turen att aldrig råkat ut för det... än.. men lite slår det väl till i styret när man går ner efter lite bakhjulsåkning....

Modernare = dyrare i inköp och försäkring tyvärr... får nöja mig med en gammalgixxer... :)

Nisse977 skrev:
Inte kul med vobbel kan jag tro!! Jag har haft turen att aldrig råkat ut för det... än.. men lite slår det väl till i styret när man går ner efter lite bakhjulsåkning....

Modernare = dyrare i inköp och försäkring tyvärr... får nöja mig med en gammalgixxer... :)

Lite tips till en spekulant på en gammal Gixxer Kolla underrubriken "Köpa Gixxer"

Ok!! Tack! ska göra det!

Tycker du att dina hojar är vobbliga och svårkörda!?

Själv upplevde jag inte min 750 som varken vobblig eller svårkörd.. men den var ju inte nått effektmonster heller..

Nisse977 skrev:
Ok!! Tack! ska göra det!

Tycker du att dina hojar är vobbliga och svårkörda!?

Själv upplevde jag inte min 750 som varken vobblig eller svårkörd.. men den var ju inte nått effektmonster heller..

Jo när jag hade ny köpt den, då var den vidrig på vägen men då hade den för brett bakdäck, den var sänkt fram och hade dålig bakstötdämpare. Nu tycker jag den går kanon bra.

Jag tycker att det är ganska stor skillnad på en gen.1 750 och 1100 chassiemässigt, 750 känns att den är vek redan i moderata hastigheter medans 1100 är rätt stadig även när den pressas. Kliver man upp till gen.2 är de stabila både 750 och 1100.

Nisse977 skrev:
Har hittat en Gixxer 1100 86a som en norska har haft i sin ägo i ca 8år nu.. Hon säger att den har bänkats till 165hk och att den reser sig på alla växlar!!....

Hade det varit en kille som sålde den kan jag förstå att den reser sig på alla växlar, men nu när det är en tjej :va

Exakt VAD är det som reser sig :confused:

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på en gen.1 750 och 1100 chassiemässigt, 750 känns att den är vek redan i moderata hastigheter medans 1100 är rätt stadig även när den pressas. Kliver man upp till gen.2 är de stabila både 750 och 1100.

Ja det är både bättre gaffel och 17tums hjul på gen.2 men den har också några kilo mer att släpa på.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph