Vilket transportfordon

Dee_cati skrev:
Då hade du en klen version :) Den "söligaste" mastern jag kört toppade 150, men den gick dock lika fort fullastad. Men sen att komforten i den vid det tillfället var minimal och väghållningen likaså gör inte bilen sämre för det :)
Satt en 2.8 turbodiesel i den jag hade, vet inte om det är starkaste motorn? Iof hade den gått 13000budmil+ och turbon tjöt ist för att vina :crash
Gjorde förövrigt 0-100 på ca18s....

Dee_cati skrev:
Ett bra tips: Köp ALDRIG en mercabuss. Har haft problem med alla mercor jag har kört, har det inte varit det ena så har det varit det andra. Efter att ha kört flertalet olika skåpbussar så har jag kommit fram till att Renault master, oavsett motorstorlek och årsmodeller efter 95 (inte kört tidigare), är det bästa valet vad det gäller pris, kvalitet, driftsäkerhet och komfort. Hitta en sådan för rimliga pengar och du har den bästa bussen på marknaden.

Jag har kört Renault Master,årsmodellerna tidigare än 95. FY FAN vilket JÄVLA MÖG. Dom rasade som dominobrickor. Växellådan var som att röra i en 10 liters burk med färg. Nä, dom sitter jag inte i igen. T.o.m syrrans sambos folkabuss från 83 känns bättre att köra.

Kört större Vito skåp med snabelväxelspak. Dom gick jävligt bra, men man kan ju inte kalla det en merschetes.

Kört vanlig Vitobuss med växelspak i instrumentbrädan, lite skum men den funkar. De jag kört är bensinare, lite trötta om man är över 5 pers.

Kört toyota hiace med. Precis som alla andra toyotor, lite gammal konstruktion och taskigt detaljarbete, men lagom drag i motorn, ok växellåda, stort utrymme att lasta i. Vet inte hur det är med de andra bussarna men denna var iaf bakhjulsdriven, vilket kändes på vinterväglag om man gasade lite hehehehe.

Även kört VW Caravelle, vilket lätt är min favorit. Pigga och bra att köra. Känns mkt som en vanlig bil att köra och schysst som fan inne i. Lastutrymmet är bra och om man har sätena i så sitter passagerare fint.

Jag hade nog tittat närmare på VW och Hiace faktiskt... men har inte kört jumpy, jumper osv.... Notera även att jag inte prövat att lasta motorcyklar i ovanstående.

/F

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back