Vilket "Street Fighter"

Shidoshi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Jag ska byta mc till en med en mer upprätt sittställning och jag har kommit ner till tre olika hojar som jag just nu väljer mellan:

Triumph Speed Triple. Klassisk! Ful/snygg, rimlig försäkring (som man kanske inte ska lita på finns kvar ...), har en bra verkstad nära.

Aprilia RSV Tuono. V-Twin! Sportig, en Mille med högt styre ... dyr försäkring

Kawasaki Z1000, bra motor (även om den har lite dåligt vrid i botten), känns som en kvalitets-hoj. Dyrast försäkring.

Jag lutar åt Aprilian men flickvännen är mer sugen på en Speed Triple, Z1000 är billigast i inköp.

Någon som har några råd eller förslag på hur jag ska kunna välja? Har testkört SP3 och Z1000. Tuonon hittar jag ingen demohoj i Stockholmsområdet.

:rock Z1000! :rock

2003-kaw-Z1000_02-zoom.jpg

2003-kaw-Z1000_05-zoom.jpg

2003-kaw-Z1000_03-zoom.jpg

Edit: Och ett par slipon på det så har man en go jävla pråm.
Edit 2: Grön går bort också. :D

Last edited:
Maj dejr frend, du ska såklart ha en sådan här :tummenupp

Bifogat

• dscf0004.jpg
    dscf0004.jpg
    91.4 KB · Visningar: 488
Tja, jag har inte blivit klokare ännu ... :D Alla bilder gör mig bara mer förvirrad ... Alla är ju snygga! Alla tre får bra betyg i alla tester ...

Tycker nog Tuonon är coolast, men frågan är om inte Speed Triple är den mest praktiska ... billig försäkring, nära till bra verkstad och ett bra andra handsvärde ...

Hmmm

Köp inte en Speed Tripple för en sån ska jag ha och om du kvaddar så får jag betala mer i försäkring! :6surkart :mattias :fatta! :7peta :crash :notme :p ;) :p

eisbaer: Är det så -03: orna ser ut? Med vita fälgar alltså? Har inte sett en enda svart -03 nämligen så jag har noll koll :confused:

Last edited:
MackeNo1 skrev:
Köp inte en Speed Tripple för en sån ska jag ha och om du kvaddar så får jag betala mer i försäkring! :6surkart :mattias :fatta! :7peta :crash :notme :p ;) :p

eisbaer: Är det så -03: orna ser ut? Med vita fälgar alltså? Har inte sett en enda svart -03 nämligen så jag har noll koll :confused:

Nääe det är jag som photoshoppat den, jag ska lacka mina vita =) Sen ska jag smälla på ett crosstyre osså... o massa andra grejjer!

Jag tror inte det är några skillnader på 02an och 03an..

Jag är helnöjd med triplen, gott om kraft, är du höghastighetfreek så skippa naket men man blir inte besviken!!!

Bifogat

• 0018.jpg
    0018.jpg
    40 KB · Visningar: 290
eisbaer skrev:
Nääe det är jag som photoshoppat den, jag ska lacka mina vita =) Sen ska jag smälla på ett crosstyre osså... o massa andra grejjer!

Jag tror inte det är några skillnader på 02an och 03an..

Va faktiskt grymt snyggt med vita fälgar :tummenupp Blev det nått hojköp när du va o provkörde eller?

Triumphs tillbehörs slip-on e tydligen ett h-ette o byta dämpull i, vilket märke passar/låter bäst till speed tripplen? Ska ha en svart hoj så det blir garanterat ett i kolfiber iaf :fakta

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back