Vilket ställ?

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
Tjeeena,...

Har letat nytt skinnställ nu, testade alpine men knäskydden satt nere vid smalbenen (stl 46). O jackan va för liten. Sen testade jag Spidi där satt knäna perfekt, men brallorna skar in riktigt mycket i det dyrbara paketet så dom funkade inte heller. Spyke va för slappa hela vägen o knäskydden satt lite långt ner.

Jag e ca 175cm o väger 66kg. Verkar ha korta ben:confused:

Nån som kan rekomendera nått bra märke för en missanpassad som mig?

Håller med om att Berik kan passa dig. Jag är ett par centimeter längre än dig och cirkus samma vikt. Beriks tvådelade strl 50 sitter som en smäck på mig. Alla skydden sitter där dom ska.

jag köpte just ett berik racingställ och e riktigt nöjd. spenderade tre timmar (puh svettigt) i butiken med att prova skinnställ o berik satt överlägset bäst av de märken jag provade.

Annars är delat ställ något som funkar för dom med konstig kroppsform,lång med korta ben eller tvärtom,ta en jacka som passar överkroppen tillsammans med byxor som sitter rätt där nere.

Henrik

Eftersom Lindstrands verkar vara dom som gör bäst skinnställ (enligt senaste Bike) hade jag kikat på ett Lindstrands, vanligt sport 2-delat, Farelle, finns för 6 000, vet ej hur det är med passformen dock.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul