Vilket ställ ??

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jaja...jag vet... det har varit oppe 2000 gange men... vilket ställ skal jeg välge till race ?
Jag gillar ideen med at köpe svensk... Lindstrom (?, korrekt namn ?) eller Breed ? Halversson är väl eksakt det samma som Lindstrom ?

Vad annars kan jag köpe ?

Om du har et ställ i bra skick till salu, så kan jag ju oxå köpe det.. (183/81)

Ska du köpa ett Lindstrands så skulle jag rekommendera att du provar först! Jag har tidigare haft Spyke som suttit som handsken och jag har nu ett Held som sitter perfekt. Men när jag testade Lidstrands så var det liksom en massa skinn över! Satt fladdrigt på lår och armar samtidigt som det var kort mellan gren och axlar. Gillade INTE passformen! Kanske fick jag ett måndagsexemplar men DET stället passade bara en kraftigt byggd bodybuilder.
Prova först!

Mitt Lindstrands Sepang sitter kanonbra och jag är defenitivt ingen bodybuilder. Det finns lite extra plats i armarna och över ryggen bara. Nackdelarna är att det är ganska tungt och att fodret gärna åker runt eftersom det är löstagbart.

Sepang är skitbra för oss som inte ser ut som Rossi eller Pedrosa och m.a.o. inte passar i ett Spyke. ;) Jag kör dock med Breed, tycker det sitter lite bättre. Har dock inte kraschtestat det än men det blir nog i år nån gång. ;)

Lindstrands sepang har ingen rörlighet att prata om i jämförelse med många dyrare raceställ. Prova ett dyrt racingställ av förra årets modell som är prisnedsatt och sen ett billigt så märker du garanterat att det är skillnad på ställ och ställ.

Kör själv Spyke 4-Race, enligt mig det skönaste stället tillverkat (finns ej längre)

/ Jens

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck