Vilket ställ diggas bäst på sh?!

brinckis skrev:
Hos mitonga i Malmö kan man beställa gimoto ställ om man inte vänder sig direkt till gimoto i Italien förstås. Jag köpte mitt AGV Sport ställ genom USA. Men det syddes upp i Italien av gimoto så inga tull betalades.

Rekommenderas starkt

de lät ju riktigt billigt

brinckis skrev:
Hos mitonga i Malmö kan man beställa gimoto ställ om man inte vänder sig direkt till gimoto i Italien förstås. Jag köpte mitt AGV Sport ställ genom USA. Men det syddes upp i Italien av gimoto så inga tull betalades.

Rekommenderas starkt

Vad får man pynta för Gimoto?

brinckis skrev:

Rekommenderas starkt

vad fick du ge för det?
sj har man varit på väg att beställa där eller köra till tyskland..
har du någon helbild på det?

Gillar mitt Arlen Ness Raceställ, men ska du köra mer än bana kan jag inte rekommendera det då du blir tvungen att ha ngnstans att förvara plånbok, nycklar osv, då det inte finns en ficka i hela stället...

brinckis skrev:

Rekommenderas starkt

Och vad blev kostnaden för hela kalaset?

Alpinestars TZ-1

Grymt ställ, men kan nog hålla med om att fickorna suger.
Har också en söm som släppt. Men det kan ju hända vilket ställ som helst.

xyx skrev:
Vad får man pynta för Gimoto?
Det varierar beroende på vilket material du väljer (känguru/ko, siden/syntet) och hur avancerat stället blir. Kolla direkt med mitonga eller gimoto så får du/ni bra svar.

Jag pyntade ca 7-8000 kr (vad jag kan minnas) för mitt AGV ställ hemskickat och klart.

Bättre bild än såhär har jag inte.

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    28.8 KB · Visningar: 147
Jag pyntade ca 7-8000 kr (vad jag kan minnas) för mitt AGV ställ hemskickat och klart.

Bättre bild än såhär har jag inte.[/QUOTE]

Verkar prisvärt!

brinckis skrev:
Det varierar beroende på vilket material du väljer (känguru/ko, siden/syntet) och hur avancerat stället blir. Kolla direkt med mitonga eller gimoto så får du/ni bra svar.

Fan vad korta ärmarna verkar vara?

Långa farbron skrev:
Enl ett gammalt poll-svar jag har i bakhuvudet så gäller Dainse,IXS och Alpinestars.

Jag kör Alpinestars TZ1 2 delat,det enda som stör mig är dom fladdriga innerfickorna som allting rasar ur ut när man kränger på sig det.

Precis. Har en massa gånger fått ta av mig jackan igen när jag har upptäckt att mobilen har ramlat ner i ärmen på nåt jäkla sätt. :gnissla

Gustav O skrev:
Fan vad korta ärmarna verkar vara?
De slutar ca 1 cm över handleden. Tycker inte det är kort men smaken är ju som baken. Skönt iallafall att inte de är ivägen för handleden.

Arlen ness Kangaroo titanium. Skönt som fan och verkar hålla bra att krascha med. Lite minus för priset kanske, men vet inte riktigt vad känguruställ av andra tillverkare kostar iofs.

snabbåka skrev:
Dainese verkar bra hittade detta på blocket verkar det prisvärt :confused:

http://www.blocket.se/vi/6818304.htm?ca=11_s

inte en chans!

brinckis skrev:

hur vet man att det passar då?

vh

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...