Vilket Slipon?

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Cbr 600F 98
Tjena. TÄnkte köpa ett slipon till min Cbr 600F och har kollat runt lite nu. Har märkt att det finns en hel uppsjö av olika slipon. Har ni något tips om vilket märke som är bra, och vad som skulle kunna passa till min hoj?
Någon som rentav kanske har ett slipon liggandes hemma som skulle kunna passa? :rolleyes: ..

Tacksam för tips.

beror på hur mycket du ska lägga på slipon?
I BIke tidningen nr5 2007 hade dom test av slipon.
Yoshimura är väll de bästa och har lite status.
sen finns typ

LeoVince
Vance&Hines
Akrapovic
Laser
nikko
Remus
Sebring
Arrow
Devil
GPR
Viper
Bos
micron
Några av många

Jag hade ett ART slipon på min gamla cbr o de lät fint som fan och nu har jag köpt ett yoshimura rs-3 till min nya cbr :yoparty

Okej, men Yoshimura är också det dyraste kanske? Sen finns det ju Titan och kolfiber också, vad är bäst av det? Eller är det mest utseende det handlar om där?

Jag köpte mitt yoshi i USA och fick betala 2200 kr inkl frakt ...

Shit det är billigt. Vad kostar det i swe?
Mitt gamla Akra kostar i Swe runt 6k, men en vänlig själ här på SH fixade en helt nytt åt mig för 3k.

Thx maxximus:tummenupp

Okej, men Yoshimura är också det dyraste kanske? Sen finns det ju Titan och kolfiber också, vad är bäst av det? Eller är det mest utseende det handlar om där?

Ett Viper kan du få fr 1500 spänn på Addemoto. Vill du ha ovalt så går det på 1900. Billigt? Ja. Skit? Nej det tycker jag inte. Jag har Vipers på 3:e hojen nu. Betalade ca 4500 för komplett paket till min Blackbird (2 ovala dämpare inkl mellanrör). Ljudet kan man inte klaga på :D

OKej, tack för alla tips. Men fortfarande, vad är det för skillnad på kolfiber och titan då? Är det bara utseende där?
Tror jag ska gå in på lite amerikanska sidor och tittar, verkar ju finnas billigt där.. annars finns det väl mycket i tyskland med som är bra och billigt?
Hare

OKej, tack för alla tips. Men fortfarande, vad är det för skillnad på kolfiber och titan då? Är det bara utseende där?
Tror jag ska gå in på lite amerikanska sidor och tittar, verkar ju finnas billigt där.. annars finns det väl mycket i tyskland med som är bra och billigt?
Hare

Det blir väl en viss skillnad i ljudet, skulle tro att det blir lite dovare ljud med kolfiber, och lite ljusare/ettrigare med titan.
Folk sa att min R6a med akra titan lät som ilsken geting när jag drog på. Det ljudet tror jag nog inte man får med kolfiberburkar.

Kolla in ebay i england,där kan du göra riktiga fynd.Jag köpte 2st kolfiberdämpare komplett med mellanrör för 1800kr inkl. frakt.Det var helt nya slipons.
Köpte min nuvarande blueflame dämpare där också,700kr+frakt helt ny.
Sök på race can eller carbon can.

www.ebay.co.uk

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026