vilket slipon ska jag ha?

Wilson skrev:
Har kollat på.
Micron
Sebring
Leovince

Vilket tycker ni jag ska välja och vilket material?

MICRON KOLFIBER!!!!

har hört från olika håll att sebring och leovince ger lite grymmare ljud men ingen ökad effekt.
Micron däremot vet jag av erfarenhet ger ett GRYMT ljud! Speciellt om det är en i kolfiber på en 929 Fireblade (med PC3! (eller inte?))
Om du inte gillar det så skaffa yoshimura!!!

Wilson skrev:
Har kollat på.
Micron
Sebring
Leovince

Vilket tycker ni jag ska välja och vilket material?

Kolfiber låter bättre än metall i mina öron, lite dovare liksom. Aluminium går bort, blir alldeles för ful finish alldeles för fort. Alltså, kolfiber i första hand och rostfritt stål om du vill ha ett billigare alternativ.

.

Jag har ett Leo Vince titanium slip-on och den tycker jag låter nice....

Bruzda skrev:
Micron låter grymt! Polaren hade micron kolfiber på R1-01(tror jag) och det var något av det grymaste jag hört, näst efter min då, kommer bara inte på vad den hette var ju snart tre år sedan ju :(

Kan bara hålla med! Micron dundrar jätte gott på min gammel knarr..

Finns bara ett enkel svar vilket slip-on som låter bäst och är snyggast

Akrapovic !!! Allt annat är bara :arsele

Bruzda skrev:
Micron låter grymt! Polaren hade micron kolfiber på R1-01(tror jag) och det var något av det grymaste jag hört, näst efter min då, kommer bara inte på vad den hette var ju snart tre år sedan ju :(

Vad var det för fel på mitt Hindle slipon då ?? som vi plockade ut all stoppning på i ditt rum.. fågelfjun över hela rummet :D men bra ljud blev det allt.

No Brakes skrev:
Jag har ett viper på min gsx-r 600.. Låter super nice..

Har samma på min fzr och tycker att det ger ett dåft och kraftigt ljud.. LÅter ruggit skönt .. sen är det billigt :D

don_tomazo skrev:
Allvarligt talat.. Hur stor skillnad kan det vara?! Är ingen expert men hur mkt effekt kan det skillja mellan de olika märkerna igentligen? Förmodligen rätt obetydligt. Jag hade satsat med det billigaste eller om man har pengar, det snyggaste (brukar ju vara det dyraste oxå).

Ja tänkte också på det, okej att det kanske är lite olika ljud pga. material osv men det kan väll inte göra så stor skillnad på hk??

Micron ska ge runt 6 hk extra ojusterat medans leo vince bara ger ca 1,5 hk ojusterat.
Sen att Micron lät högst i bike´s slipon test är ju en annan sak :D

Hade ett Yoshi RS3 i rostfritt innan och tyckte det lät jävligt najs, nu har jag på ett Akrapovic i titan, tycker det låter ganska likvärdigt faktiskt. Man hör inga större skillnader, dock vet jag inte om ska skilja nåt effektmässigt på dessa 2 men inget jag har märkt iallafall.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!