Vilket Slipon Ger skönaste ljudet?

lyssna inte på dom där länkarna, dom ger inte det fullvärdiga ljudet. Länkarna spelades bara upp 96kbit/s, det bär minst vara i 192 kbit/s om det ska ge en något trovärdigt ljud

R1 Uffe skrev:
lyssna inte på dom där länkarna, dom ger inte det fullvärdiga ljudet. Länkarna spelades bara upp 96kbit/s, det bär minst vara i 192 kbit/s om det ska ge en något trovärdigt ljud

Jag tycker dock det stämmer någorlunda, tycker t.ex att yoshisystemet låter vääldigt likt polarens hoj som har yoshi, ljudet från micronröret är snudd på pricken likt mitt ljud jag har på hojen med just microndämp.

Självklart är det stora skillnader från hoj till hoj men du får ändå en ganska klar uppfattning om vilka skillnader det är på dom olika systemen....jämför gärna tomgångsljudet på micronsystemet med dom andra systemen :tummenupp

som ni säkert redan hört så är det ju Micron så klart! :yoparty

Underbart ljud, på såväl min kusins Fireblade som på min ninja.

det går för mig varje gång jag varvar ur cykeln. :Bugar

Last edited:
Min gamla Cagiva Raptor med G.P.R slip-on mullrade på friskt. Ivf tillräckligt för att sätta igång diverse billarm.

:Bugar V-TWIN

En kort dämpare med stor innerdiameter ger ett basigare ljud, längre och tunnare innerdia ger tunnare skränigare ljud.

Valentino skrev:
Nä.. jag har då aldrig hört en radfyra som gör det.

En Twin med högt komp och sjyssta fullflödesburkar får mig att rysa iaf :tummenupp

Håller med... :Bugar

Lika självklart som att 2 hjul är överlägset 4 är ljudet av 2 cylindrar överlägset det från 4:a. :bow[/QUOTE]

:tummenupp

aGGeLiTO skrev:
vilket av alla slipon ger det skönaste dovaste .. som man känner i bröstkorgen på flera hundra meters håll..

tänkte mest till R1 gixxer osv
på min förra r1: årsmodell 02 hade jag ett Akrapovic titan slipon & jag tyckte att den sjöng rätt okey

Devil Magnum...kolfiber såklart! På en twin låter Yoshi RS2 helt underbart!!

Last edited:
Det är precis som heliac säger. En stor innerdiameter ger ett dovare ljud.
När det gäller material så skall du nog välja kolfiber. Alu, titan eller rostfritt får oftast en högre klang än kolfiber.
Ett helsystem(utan avgasventil) på en R1:a ger mycket mera ljud på låga varv :)

Lycka till

Har ett titan o ett kolfiber slipon, båda micron.. Titanet ger ett "vassare" mer metalliskt ljud (inte så konstigt) medans kolfibret ger en dovare, djupare ton.. i kolfibret blir det lite resonans, titanet är mer fast.

Jag har ett Laser Duo tech bolt on, det låter rätt maffigt.
Med den icke lagliga insatsen då.... :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...