Vilket relä är blinkersrelä på R1 2002 +?

Raven1

Ben fornito
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
XR 650
Håller på att bygga diodblinkers mm. Vilket relä är det som är till blinkers?
Är det FE218BH? I så falla ser det märkligt ut med bara 2 kontakter, Hur f....n funkar detta då?

Micke

Har du fått de nya pluggarna till blinkershålen från Gregg ännu ???

var ska du montera diodblinkersena då? i Positionsljusen ?

Plugg

Nope inte än, vet inte om du känner till hela historien. Men han skickar nya till mig. Dom jag fick var ju kassa i lacken.
Han är trots allt en hyggligt reko kille faktiskt.

Yepp, monteras där "parkeringljuset" sitter i vanliga fall. tror det blir skitbra när det blir klart. Har lyckats att ordna fram duktigt ljusstarka dioder som säkert ska synas väl.
Bak har jag byggt om bakljuset med integrerad blinkers, och det blev riktigt bra det med. Ska bara nu få till blinket så det stämmer med, så att det inte blinkar satan.

Micke

Micke

Last edited:
Re: Plugg

Raven skrev:
Nope inte än, vet inte om du känner till hela historien. Men han skickar nya till mig. Dom jag fick var ju kassa i lacken.

Micke

Jo, jag känner till hela historian, jag är ju också medlem på R1-forum... :fakta

Jag beställde ju också saker från honom, fast inte pluggarna då, utan hans blinkers, de funkar hur bra som hellst :)

Lånar tråden lite. Min fråga är i princip samma som TS. Vart sitter blinkers relät, på en R1 02? Eller hur fungerar det? Har monterat diod blinkers och den blinkar som tusan. Av någon anledning har k-micke som svarat på ts tagit bort sitt svar :confused:

// Lenny

Nu vet jag inte hur det är på just R1 ,men diodblinkers brukar villa ha motstånd för att funkar bra ( om det inte sitter inbyggt)

Antog det. Då kan jag alltså inte bara byta ut ett blinkers relä. utan måste löda dit ett motstånd?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti