Vilket reglemente kör vi efter egentligen?

Men med gulflagg runt hela banan och SC-skylt ute kan det väl inte ha kommit HELT överraskande?
Nja,,nej egentligen inte då man vart med ett tag så fatta jag att det nog va så,,men då jag frågat några ggr och det alltid vart så att den använder man inte på sprinten så då kollade jag inte så värst noga heller och om man kommer rakt bakifrån så är det svårt att bedöma farten,,,den va befogad inget snack om det och hellre den än röd flagg så jag ska fråga på förarmötete innan varje race så man vet iförväg.
Och...så är jag tacksamm för alla frivilliga som ställer upp för att göra racingen möjlig även om det blir nåt fel ibland.
Mvh Tingen

I race 1 var väl SC ok om än lite lång. Men i race 2 var det ju totalt onödigt med en SC då han stod upp efter 1:a varvet och var på säker plats innan andra varvet.

Fast det är ju kanske inte så lätt för TL att veta, men jag anser att SC hör hemma i Långlopp och skall inte förekomma i sprintrace om det inte är absolut nödvändigt. Vi har ju gulflagg och om den efterföljs så skall inte SC behövas.

Om vi ändå luftar lite åsikter så tycker jag att hela arr runt sprinten vart väldigt bra så långt,,utom en sak och det är vi förare som MÅSTE va mer noggranna och kolla innan vart på griden vi ska stå,,så som det va på A torp och G åsen är ju inte bra,det tog väl 5min att komma på plats för wup och lika länge till racet,,skärpning.

Om vi ändå luftar lite åsikter så tycker jag att hela arr runt sprinten vart väldigt bra så långt,,utom en sak och det är vi förare som MÅSTE va mer noggranna och kolla innan vart på griden vi ska stå,,så som det va på A torp och G åsen är ju inte bra,det tog väl 5min att komma på plats för wup och lika länge till racet,,skärpning.

Tyckte att det funkade bra på Falkenberg (körde inte Torpet eller Åsen)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back