Vilket pris på min R1?

Varför byta? jag var också ruskigt sugen på en 04/05 men det sket sig ganska hårt med importen av den. Sen när jag tänkte efter så kom jag på att jag är ruskigt nöjd med den hojen jag hade innan. En 02:a. Du komma inte kunna utnyttja de extra hästkrafterna iaf så det är bara siffror.

Sen kan jag hålla med om att 04/05 är ruskigt snygg men när jag är färdig med min kommer jag inte vilja titta åt en sådan.

jag skulle inte bytt om jag vore dig men som sagt.. Det är en smaksak....

Just my $0.02

Sniper skrev:
Jag sålde min 04,a för 95000:- i början av dec. med en jävla massa godis på,
såsom akra evo helsystem,kolfiber lull lull, styrdämpare , gills fotpinnssater,
pcIII usb, kn filter.mm,160 mil, importerad från tyskland av mig.
Det var billigt,jag tror du får max 80000:- för din om du har tur,det finns ju beg 04,or, lycka till och hoppas du får bra betalt.
men va faaaaan, jag ville ju ha den juh...:(

Nån som har en 04:a till salu för brta pengar, cash omgående :)

addegbg skrev:
Sen så känns det som om svenskar är mer varsamma mot sina intressen än en tysk som betalat 80 000 för sin hoj.
Nja, tror inte det. En tysk är generellt mycket aktsam om mekaniska grejor, service osv. Sen har de generellt bättre väder och använder inte hojarna som vardags transportmedel i samma utsträckning som i Sverige, mycket mer "vackert väder åkare" än vad vi är. Gå inte på svenska handlarnas myter... Sen är det visst så att f.d. östtyskarnas bilar/hojar är i bättre skick enl tyskarna själva, pga att de förr inte haft möjlighet/råd att ha såna leksaker, så vårdar de sina leksaker ännu bättre...

maximumspeed skrev:
De som blir mest blåsta bör väll vara de som köper en r1 från 98 som dom tror har gått 700 mil men som i själva verket har gått 5000mil. Personligen skulle jag nog köpa din om jag skulle köpa en begagnad hoj för då vet man vad man får! 4000 mil är ju ingenting den bör ju fungera minst 6000 mil till!!! därför bör man som köpare inte stirra sig blind på miltalen utan istället ifrågasätta om de är rimligt att en båge med flera ägare endast gått typ 200 mil per ägare! som det verkar då man tittar på blocket!

Japp! håller med,hittade en R1-00:a för 49 tusen som gått 2200 mil,visst det är väl inget med miltalen då hojen håller men där hade redan varit 8 ägare på den....kändes lite skumt.
Min egen hade gått 3500 mil och rullar på än för glatta livet :hihi

Last edited:
Det där var väl en grym generalisering..? Jag och de jag känner kör precis på det viset du beskriver. Dvs. har hojen som leksak och kör inte i regn om man inte måste osv.

HansJ skrev:
Sen har de generellt bättre väder och använder inte hojarna som vardags transportmedel i samma utsträckning som i Sverige, mycket mer "vackert väder åkare" än vad vi är. Gå inte på svenska handlarnas myter...

Nicke skrev:
Det där var väl en grym generalisering..? Jag och de jag känner kör precis på det viset du beskriver. Dvs. har hojen som leksak och kör inte i regn om man inte måste osv.
Jupp, minst lika generaliserande som att importhojar har skruvade mätare och och är kraschade hopplockade vrak...

Det har inte jag skrivit. Finnar har förresten i regel svarta Nokia-gummistövlar, vit pilotskjorta, skinnväst, slidkniv i bältet och smäck. Detta med mycket få undantag. :tungan

HansJ skrev:
Jupp, minst lika generaliserande som att importhojar har skruvade mätare och och är kraschade hopplockade vrak...

Nicke skrev:
Det har inte jag skrivit. Finnar har förresten i regel svarta Nokia-gummistövlar, vit pilotskjorta, skinnväst, slidkniv i bältet och smäck. Detta med mycket få undantag. :tungan
Dricker de inte ohemula mängder vodka och lyssnar på tango oxå? ;)

Seriöst så tror jag att det självklart går att hitta både det ena och det andra både här och i Tyskland, men just tyskarna av alla möjliga "importursprungsländer" är relativt tryggt. tom tryggare än Sverige. Ordnung muss sein... Oljebyte SKA ske då handboken stipulerar det... Jag tror i alla fall inte att svensken är mer rädd om sin hoj pga att han betalat mer för den än vad en tysk gjort, som påstods tidigare i tråden Bara lite trött på att höra litanian som bara är till för att hålla upp priset på "svensksålda". Kika på skicket, och avgör själv helt enkelt, upp till var och en att själv välja!

Last edited:
Hehe... medhålles. Tror att de har bra koll på fordonen överlag.

HansJ skrev:
Dricker de inte ohemula mängder vodka och lyssnar på tango oxå? ;)
Seriöst så tror jag att det självklart går att hitta både det ena och det andra både här och i Tyskland, men just tyskarna av alla möjliga "importursprungsländer" är relativt tryggt. tom tryggare än Sverige. Ordnung muss sein... Oljebyte SKA ske då handboken stipulerar det...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien