Vilket parti står du närmst?

juha01 skrev:
Vad fick du markus? Ärligt..

Jag har inte gjort testet (och kommer inte göra det heller).
Det är ett skit-test, framtaget av regimen för att lura sådana som dig att du lever i en demokrati. :gnissla

korvgubbe skrev:
Ja, iaf enligt wizlow och andra stjärnor! :rofl För enligt honom så finns det ju enbart rasister å kommunister å eftersom jag inte är rasist så måste jag ju vara kommunist. Jag fattar inte varför de hade så många konstiga frågor på testet. :hihi

de är du som säger att de enbart finns rasister eller kommunister. de kommer från dig, inte från mig.

90% moderat

wizlow skrev:

Wiee! grattis! Du har just nu vunnit en rosafärgad leksakstraktor!
- Den kommer väll väl till pass nu när din gamla gått sönder och du dessutom lyckats böja stödhjulen till din trehjuling så du inte vågar använda den längre?!
:pannkyss

0% Åsa-Nisse marxist. :tummenupp

Men hur tänker frågeställarna egentligen?

Låt säga att jag väljer "Bistånd" som en viktig fråga för mig.

Ja för mig är det viktigt att vi slopar biståndet, ja hur bra stämmer det?

Nej ett skittest, precis som Markus sa.

Jag nämde att jag var 100% moderat utan att göra något test och jag hade rätt. Har tråkigt, så jag gjorde testet :3freak

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    8.3 KB · Visningar: 60
MiZou skrev:
en intressant fråga är ju hur kul det är för Lars Ohly att vara partiledare för ett parti som typ 95% av svenska folket INTE vill ska styra Sverige...

I sanning intressant. Jag hade hellre sett att 96,1% tyckte det... ;)

ah17 skrev:
Men hur tänker frågeställarna egentligen?

Låt säga att jag väljer "Bistånd" som en viktig fråga för mig.

Ja för mig är det viktigt att vi slopar biståndet, ja hur bra stämmer det?

Hur ska vi veta hur bra det stämmer? Du måste väl själv veta vad du tycker i frågan?

Annars förstår jag inte problemet? Tycker du att bistånd är en viktig fråga markerar du det i testet. När du sedan får frågan om bistånd svarar du "mycket dåligt" eller "mycket bra" eller något mitt emellan för att visa din åsikt i frågan som du tyckte var viktig.

Jaja, alla kan inte förstå tester som dessa... då måste man överförenkla så mycket att man lika gärna kan strunta i det. Sålänge du röstar höger är jag nöjd :).

ah17 skrev:
Nej ett skittest, precis som Markus sa.

Varför är det ett skittest? Väldigt förenklat givetvis, men verkar fylla sitt syfte rätt okej. Ett stort problem i Sverige är att så många är oengagerade i politiken... en demokrati bygger på att väljarna tar ett ansvar och läser på om de olika alternativen. Ett test som detta kan putta in en ung förstagångsväljare på tankar om politiken och de olika valen som finns.

Last edited:
Markus skrev:
Därför att det är väldigt likriktat och för att viktiga frågor inte fanns med.

För det första ska ju frågorna vara anpassade mot ungdomar/förstagångsväljare. Hur många frågor man ska ha med är ju en avvägning... för många så suckar bara den halvintresserade användaren och för få så blir testet missvisande.

Likriktat vet jag inte om det är... frågorna är väl bara anpassade till de riksdagsalternativ som finns.

Känns som att du har lite högre förväntningar än vad som är rimligt med tanke på syftet med testet.

Det verkar ju vara ett bra test eftersom dom flesta har fått ett resultat från högerblocket, och vid andra pollar så har just högern varit i stor majoritet. Givetvis är det kasst vad det gäller detaljer, men i det stora hela så sparkas man i rätt riktning iaf.

Låg närmast Moderaterna (89%) och folkpartiet(89%)

Fast jag är väl för gammal för det där testet..är ju inte förstagångsväljare direkt :hihi

Last edited:
folkpartiet 74% följt av kristdemokraterna på 68% och sen centern på 65%

Blev väl unigefär som jag trodde. Tur att jag inte fick en massa röd procent bara :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back