vilket parti röstar du på? (poll)

vilket parti röstar du på? (anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.
Lite lustigt att moderaterna leder pollen när alla klagar på dyra försäkringar på sporthojar. :klappar

<<JOHAN>> skrev:
2463000 he he sist dom hadde torg möte så sa dom att dom skulle sänka a-kassan vilket även nämts i tv debatten dom sänker den bara för att dom vill att folk ska jobba istället för att bara gå hemma!
Men du kanske har missat det:rolleyes:
Tittade du då på SAP lokaltv då eller? Dom vill få folk att jobba istället för att lyfta bidrag, men det är inte så lätt att få folk att ta ett jobb när det mesta går i till skatt och det är mer lönsamt att att gå hemma och drälla. Tror inte det finns nån vettig själ i detta land som tycker att det ska vara mer lönsamt att ta bidrag istället för att arbeta och bygga upp en social gemenskap.

Med ganska enkel matematik så måste ju nån producera nåt för att samhället ska funka. Istället så ska sossarna leka plusjobb och sparka på de som har ideér. Jag tycker inte att man ska sparka på varken de svaga eller de som vill, vågar och kan nåt. vilket parti ska man rösta på då? För vissa verkar det svårt att motivera sej att jobba när man ändå kan få bidrag. Sånt gillar jag inte!
Jaja............på söndag är det dax ialla fall. Gå och rösta!

Freedom skrev:
2463046 Tittade du då på SAP lokaltv då eller? Dom vill få folk att jobba istället för att lyfta bidrag, men det är inte så lätt att få folk att ta ett jobb när det mesta går i till skatt och det är mer lönsamt att att gå hemma och drälla. Tror inte det finns nån vettig själ i detta land som tycker att det ska vara mer lönsamt att ta bidrag istället för att arbeta och bygga upp en social gemenskap.
någon som är lite blå tror jag:tungan
hur det än går så hoppas jag att det blir bättre och att dom inte höjer mc försäkringarna något mer:pannkyss

Slan Cruel skrev:
2463103 Med ganska enkel matematik så måste ju nån producera nåt för att samhället ska funka. Istället så ska sossarna leka plusjobb och sparka på de som har ideér. Jag tycker inte att man ska sparka på varken de svaga eller de som vill, vågar och kan nåt. vilket parti ska man rösta på då? För vissa verkar det svårt att motivera sej att jobba när man ändå kan få bidrag. Sånt gillar jag inte!
Jaja............på söndag är det dax ialla fall. Gå och rösta!

Låter bra, men för vilka löner skall man behöva jobba? Pigbidrag skall tydligen bli ok om alliansen vinner, men vem städar åt städerskan när hon kommer hem?

Jo jag jobbar och har aldrig tagit i mot ett bidrag.

<<JOHAN>> skrev:
2463109 någon som är lite blå tror jag:tungan
hur det än går så hoppas jag att det blir bättre och att dom inte höjer mc försäkringarna något mer:pannkyss
Blå? Jag har en egen hjärna och ett fritt tänkande som inte är kopplat till nån partifärg, om det uppfattas som blått så är det upp det var och en.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back