Vilket objekt skall man satsa på som fighterbygge?

Artur

Toksugen på en fighter...
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM LC4 640SM -98, V-max -96(Blackmax)
Hej på er,
Funderar på att bygga en fighter men kan inte bestämma mig för vilket objekt
man skall satsa på?:va

Kriterier:
Får kosta max 25000:- vid inköp.
Breda fälgar, kunna utrustas med 180-190/120 däck.
Mycket effekt.:tummenupp

Kom med förslag & bilder...
 
ska den inte va krashad så skulle jag tipsa om en äldre kawa 750-900.
 
Hej på er,
Funderar på att bygga en fighter men kan inte bestämma mig för vilket objekt
man skall satsa på?:va

Kriterier:
Får kosta max 25000:- vid inköp.
Breda fälgar, kunna utrustas med 180-190/120 däck.
Mycket effekt.:tummenupp

Kom med förslag & bilder...

Härligt, det finns ju fan tokfå fighters i Gbg. Om du ska satsa på en GSXR så tycker jag du ska välja en innan de blev vattenkylda. Vikten ökade markant i och med det. Men nyare än -87 eftersom den "nya" modellen (ram, hjul mm) kom -88. Till gixxer är det lätt att hitta delar. Annars tycker jag kawa verkar lockande som redan föreslagits. Bandit 1200 går att få rikigt balla, men en vettig sådan får du kanske inte under 35k. Själv blir jag mer och mer svag för gamla GSX1100. Slänger upp några bildexempel: en gixxer, en bandit, en GSX1100 och en kawa.
 

Bifogat

  • 12.JPG
    12.JPG
    70.3 KB · Visningar: 205
  • Bandit.jpg
    Bandit.jpg
    24.1 KB · Visningar: 201
  • GSX1100.gif
    GSX1100.gif
    120.8 KB · Visningar: 198
  • ZXR 750.jpg
    ZXR 750.jpg
    30.7 KB · Visningar: 212
Last edited:
Annars kan man ju köra med gamla Z1000, blir mer caféracer kanske, men ack så vackra de gamla "landsvägs" hojarn kan bli.
//Pixi
 
Tack för alla tips, men det luta mot en GSXR med den snyggare varianten på ram och tank.
När kom den på 1100 och 750?
Vad tror ni man får betala för en GSXR 1100?
 
Tack för alla tips, men det luta mot en GSXR med den snyggare varianten på ram och tank.
När kom den på 1100 och 750?
Vad tror ni man får betala för en GSXR 1100?

Den nya modellen kom för 750 -88 och för 1100 -89. Jag tror du får ge minst 25k för en vettig 1100, kanske 30. Bara en sådan motor i bra skick är värd ca 15k.
 
Den nya modellen kom för 750 -88 och för 1100 -89. Jag tror du får ge minst 25k för en vettig 1100, kanske 30. Bara en sådan motor i bra skick är värd ca 15k.

Går det att montera i en 1100-motor i ett 750-chassi?
Räcker kablaget och salngarna till ett bredare styre?
Har ni borrat styrkronorna eller skaffat andra?

eller kanske en gammal ducce?

Att bygga en SF av en DUCCE skulle vara riktigt kul... + att man får det rätta soundet!!!
Men det är en bit över min budget.
 
Last edited:
en gammal kawwa funka ju alltid :yoparty
alltid bättre med skruvad bakram om du ska byta arsle :tummenupp
 
Går det att montera i en 1100-motor i ett 750-chassi?
Räcker kablaget och salngarna till ett bredare styre?
Har ni borrat styrkronorna eller skaffat andra?

1100-spisen är bolton i 750-ramen (vad jag vet i stort sett samma ram för övrigt). Bandit 1200-motorn ska också passa. Kablage och bromsslang räcker till bredare och högre styre. Osäker på kopplingsslang/vajer eftersom jag inte har original.
Jag har en ABM gaffelkrona.
 
Jag skulle vilja se mer 600cc fighters.
Vi nordbor är så otroligt fixerade vid stora kubik. Visst det är trevligt med 150+ hästar men hur ofta behöver man det?
Nä, dom flesta 600 cc hojarna räcker gott och väl, speciellt om man drevar om dom.
 
En FZR 600 kanske, just denna är en 94a, vilket är att föredra då de tidigare ramarna ser lite 80tal ut. tror även de tidigare ramarna var i stål, med 94an kom även aluramen på FZRen.

(behöver jag säga att jag inte är klar med hojen?)

Btw, jag var tvungen att installera Photoshop för att kunna förminska bilden.
 

Bifogat

  • DSC00472.jpg
    DSC00472.jpg
    112 KB · Visningar: 90
En FZR 600 kanske, just denna är en 94a, vilket är att föredra då de tidigare ramarna ser lite 80tal ut. tror även de tidigare ramarna var i stål, med 94an kom även aluramen på FZRen.

(behöver jag säga att jag inte är klar med hojen?)

Btw, jag var tvungen att installera Photoshop för att kunna förminska bilden.

Den ser rå ut med mattsvart färg.:yoparty
Fälgarna skulle göra sig bättre i svart, med polerad kant.:tummenupp

Vad har du för styre på den är det orginal?
 
Den ser rå ut med mattsvart färg.:yoparty
Fälgarna skulle göra sig bättre i svart, med polerad kant.:tummenupp

Vad har du för styre på den är det orginal?

Det är orginal för tillfället, men planen är att hänga på ett rakare å högre styre, men då krävs ju längre slangar å grejer, så det blir nog senare, om det inte är ett måste för att hojen ska funka bra på isen... håller på med "skruvdäck" :)
 
Tjöp min Yamaha FJ1100 -84... 125hk... Perfekt objekt att göra fighter av... Och så är den väl relativt billig att försäkra. Jag ger 1383:- helår/helförsäkring.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top