Vilket motiv på väggen?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har två vita betongväggar på min balkong, riktigt trist! Nu ska jag glasa in balkongen och göra lite trevligt så jag tänkte passa på att måla nåt på väggarna.

Jag tänker antingen måla svartvitt, ett par gråskalor eller några färger. Motovet ska vara relaterat till Jämtland eller motorcyklar, eller både och.

Har ni en bild så släng upp den här, sen kan vi fixa till den i PS så att den blir lätt att måla!

Lurch skrev:
2308990 Jag har två vita betongväggar på min balkong, riktigt trist! Nu ska jag glasa in balkongen och göra lite trevligt så jag tänkte passa på att måla nåt på väggarna.

Jag tänker antingen måla svartvitt, ett par gråskalor eller några färger. Motovet ska vara relaterat till Jämtland eller motorcyklar, eller både och.

Har ni en bild så släng upp den här, sen kan vi fixa till den i PS så att den blir lätt att måla!
Denna är cool

Bifogat

• Liten insikt.jpg
    Liten insikt.jpg
    62.4 KB · Visningar: 458
Hur gör ni när ni ska få ut motivet på väggen ?
Photoshoppar ni det först i datorn o sen skickar det till en fottograf som trycker ut det på ett genomskinligt papper, åker sedan o köper en overhead projector som ni sedan ser motivet på väggen o kan måla av :confused:

237 skrev:
2309637 Hur gör ni när ni ska få ut motivet på väggen ?
Photoshoppar ni det först i datorn o sen skickar det till en fottograf som trycker ut det på ett genomskinligt papper, åker sedan o köper en overhead projector som ni sedan ser motivet på väggen o kan måla av :confused:
Jag har ingen aning, men kan tänka mig att en dator och projektor är smidigare.

Photoshoppa om det behövs, sen printar man det på oh-plast. Projicera på väggen och måla av!

De är ju så jäkla snyggt med ett motiv av nått på väggen.

Lurch skrev:
2309722 Photoshoppa om det behövs, sen printar man det på oh-plast. Projicera på väggen och måla av!

Kan vilken fotto affär printa ut det på oh-plast ?
Hur projicerar du ut det utan overhead ?

237 skrev:
2309723 De är ju så jäkla snyggt med ett motiv av nått på väggen.

kopplar projektorn till datorns video utgång

237 skrev:

Ficklampa :tomten

237 skrev:

Jag printar det med laserskrivare på jobbet på vanligt oh i a4 storlek och sen lånar jag en oh-projektor nånstans. Enkelt!

237 skrev:
2309723Hur projicerar du ut det utan overhead ?
Du behöver inte projicera. Du kan rita upp ett rutnät på bilden med rutor som är t.ex. 1x1cm. Sedan ritar du ett rutnät på väggen med rutor som är t.ex. 10x10cm.

Varje 1x1cm ruta på papperet motsvarar en 10x10cm ruta på väggen. Då är det bara att skissa ruta för ruta på vägen och sedan måla. Det blir mycket lättare med ett rutnät än att försöka göra det helt på frihand.

Rätt lätt att göra med OH projektor, om man får tag på en.
Bara att skriva ut med laserskrivare, och rita av mot väggen sen.

Jag är också ute efter bra motiv, allt möjligt är intressant, så släng upp förslag. Ska gärna täcka väggen som är 3m lång, och täcka halva väggen, alltså ca 1,5 meter.

Funderar själv på motiv från www.photowall.se som är jäkligt billigt. Egna motiv går också att fixa, jag vill dock veta hur bra kvaliteten på trycket är.

Dalan skrev:
2310503 Rätt lätt att göra med OH projektor, om man får tag på en.
Bara att skriva ut med laserskrivare, och rita av mot väggen sen.

Jag är också ute efter bra motiv, allt möjligt är intressant, så släng upp förslag. Ska gärna täcka väggen som är 3m lång, och täcka halva väggen, alltså ca 1,5 meter.
Jag tog en bild från Reservoir dogs. Tyvärr blev bilden lite för ljus p.g.a blixten. Väggen är ljust grå och bilden är målad med en mörkare nyans.
reservoir_dogs_grey_3.jpg

Micke N skrev:
2310841 Jag tog en bild från Reservoir dogs. Tyvärr blev bilden lite för ljus p.g.a blixten. Väggen är ljust grå och bilden är målad med en mörkare nyans.

Jäkligt coolt. :tummenupp

Micke N skrev:
2310841 Jag tog en bild från Reservoir dogs. Tyvärr blev bilden lite för ljus p.g.a blixten. Väggen är ljust grå och bilden är målad med en mörkare nyans.
med en så cool vägg så får du ju städa undan sladdarna framför ;)
(och bädda sängen)
:hihi

Ja ett filmmotiv kan ju också funka. The Fifth Element är ju en favorit men jag hittar fan inget bra motiv när jag googlar...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back