Vilket MC märke är bäst? POLL

Bästa hojtillverkaren


  • Antal röstningar
    0
var det huskvarna som gjorde militärens 40-50 tals hojjar där har du en pålitlig järnhäst.
 
Buster skrev:
Måste nästan vara Ducati som stämmer bäst in.

Bra andrahandsvärde, intressanta tekniska lösningar, körkänsla och design har de definitivt. Tillförlitligheten kan jag inte uttala mig om.

Det verkar som om de som röstat på Honda har vägt tillförlitligheten som viktigast. Honda har väl aldrig haft någon vidare design eller körkänsla.


Nää..ingen vidare design..... :rolleyes:
 

Bifogat

  • VTR.jpg
    VTR.jpg
    37.2 KB · Visningar: 184
Buster skrev:
Måste nästan vara Ducati som stämmer bäst in.

Bra andrahandsvärde, intressanta tekniska lösningar, körkänsla och design har de definitivt. Tillförlitligheten kan jag inte uttala mig om.

Det verkar som om de som röstat på Honda har vägt tillförlitligheten som viktigast. Honda har väl aldrig haft någon vidare design eller körkänsla.


:yoparty
 
HönaPower skrev:
Jag ligger bakom dig av säkerhetsskäl, den dagen dina bromsar pajjar vill jag inte operera ur en ducati med förare ur röven....

aight - de va lågt. Men jag antar att du menar att BREMBO gör dåliga bromsar och stålomspunnet är bara för utställningsobjekt?
 
HönaPower skrev:
Tillförlitlighet
Design
Körkänsla
Tekniska lösningar
Andrahandsvärde

Tillförlitlighet
Här har jag (precis som många andra) fått för mig att Honda är bäst. Volvo-kvalitet.

Design
Här finns bara ett märke som regerar, och det är inte med i pollen. Inget annat märke har fått sin design kopierad av så många konkurrenter. Inget annat märke säljer lika många T-shirts, planscher, accessoarer etc. Inget annat märke förekommer i så många reklamfilmer som vill förmedla en cool livsstil. Inget annat märke har lika mycket status på parkeringen utanför jobbet.

Körkänsla
Italienare är väl bra på sånt, så det borde väl vara Ducati? Eller är det bara personligheten...?

Tekniska lösningar
Honda byggde NR750. Inga fler argument behövs.

Andrahandsvärde
Där vinner definitivt inget Japanskt märke. Troligen samma hoj som äger design-genrén.

...och jag röstar inte på "mitt märke" i någon av kategorierna, eftersom jag enbart haft Yamaha.

De hade dock vunnit "Most bang for the buck" om det funnits med i pollen. Troligen bäst i MC-världen på att återanvända delar från tidigare succeér i nya modeller.
 
Av de kriterier som nämnts är det bara "tillförlitlighet" som talar emot Ducati jämfört med japanerna, imo. Och jag är inte ens märkesfanatiker (tycker jag själv). Hade man haft med totalekonomi, prestanda, praktiska aspekter (som plats under sätet och sånt), ergonomi, tillgång på delar osv, så hade det blivit något japanskt. Men allt det kanske ligger inbakat i "etc"...
 
Eldstorm skrev:
Fast den var väl inte riktigt i originalutförande... ;)
Men enkelsving är riktigt snyggt :tummenupp

Aj fan, där var jag dåligt upplyst, hade precis för mig att SP1:an hade enkelsving som VFR... :va

Hursomhelst så äger du min drömhoj...en sån blir det nästa gång jag byter! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top