Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japan köper man cykeln i om tull/moms inte spelar någon roll, dyrt för den inhemska marknaden (då de har en massa regavgifter) men billigt för export. Näst billigast är USA pga stor marknad med väl fungerande konkurens och ingen moms.
Näst billigast är USA pga stor marknad med väl fungerande konkurens och ingen moms.
Sales tax betalas på köpesumman vid varje överlåtande av titeln.
Har ännu inte sett någon som gjort ett klipp på att köpa direkt från USA eller Japan pga tull, moms och inte minst fraktkostnaden.
För visst måste du betala moms och tull på en ny hoj från Staterna?
Jag kan påminna mig att det står i ursprungsfrågan att man skall negligera frakt/moms/reggavgifter...
Med lite kontakter går det utmärkt att få hem en ny 600/1000rr cykel för att ex bygga racer på och det var något dyligt jag misstänkte att trådstartaren var intresserad av.
Är det inte bara inom samma delstat?
Man betalar moms i den staten man registrerar hojen i. På Boris lät det som att USA inte tillämpar moms på motorcyklar, men det är möjligt att jag missförstod. Om det enbart gäller export så är väl alla länder isf momsfria vid köpet?
Och just darfor ar racecyklar momsfria da de inte registreras.
Näst billigast är USA pga stor marknad med väl fungerande konkurens och ingen moms.
Ja, men då spelar det ingen roll vilket land hojen kommer ifrån. Du pekade ut USA som ett exempel (se nedan), men samma sak gäller alltså för alla länder, vilket inte leder till någon som helst fördel att exportera från just USA.
Hur menar du egentligen? Tullverket bryr sig väl inte om vad du skall ha den till. De går på sina tariffer. Skall du fiffla kvittar det väl vilket land du hämtar den från?Och just darfor ar racecyklar momsfria da de inte registreras.
Hur menar du egentligen? Tullverket bryr sig väl inte om vad du skall ha den till. De går på sina tariffer. Skall du fiffla kvittar det väl vilket land du hämtar den från?
Hur kan den kosta 60k vid fabriksporten i Japan och 65k hos handlare i USA?
Jag kan påminna mig att det står i ursprungsfrågan att man skall negligera frakt/moms/reggavgifter...
Med lite kontakter går det utmärkt att få hem en ny 600/1000rr cykel för att ex bygga racer på och det var något dyligt jag misstänkte att trådstartaren var intresserad av.
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |