Vilket lag håller ni på?? ishockey, fotboll mm.

gojje skrev:
dejtade en kille som meckar åt en av de bästa i ett speedwaylag... :hihi
han kör själv också fast bara i B laget.... där ser man :)

Apropå speedway, börjar förstå de som bor nära racingbanor och klagar på buller. Jag bor en mil från speedwaybanan i Arendal (iofs inte fågelvägen) och hörde ändå hur bra som helst när de körde heaten. Då stod jag ändå inne på gården.... Fattar inte att det finns folk som bor alldeles intill banan i Falkenberg.

UrbanTiger skrev:
Ahhhh.... Kalle Anka Cup :yoparty

Javisst är det så!! :tomten

UrbanTiger skrev:
Läs tråden innan du kastar skit på dom gudfruktiga :fatta!

Förlåt om du fattade det så! Jag ville absolut inte trakassera ditt hejande på tre kronor. Vad jag menar är att jag föredrar den finska ligaishockeyn framför den svenska. (Förvisso gläder jag mig om det går bra för Modo.)

Jag hade uppfattat att man i denna tråd skulle skriva vilka lag man kände mest sympati för i olika idrotter. Jag skrev vilka jag hejade på i klubblagsfotboll och klubblagsishockey.

Eftersom jag kom att tänka på en tidigare händelse från denna höst tänkte jag att det var en bra ide att skriva ett halvfyndigt svar på ditt inlägg istället för att bara skriva rent ut att jag faktiskt hejar på ett finskt klubblag.

Iden var alltså inte alls från början att ge sig på ditt stöd för tre kronor utan det var menat att med glimten i ögat indirekt förstås som att Sverige åkte ur tidigare än Finland i WC. Finland kan alltså ha varit det bättre laget och via en vidareutveckling är kanske den finska ligan bättre än den svenska. I den finska ligan spelar det också lag som folk hejar på, precis som i Sverige. Jag är en av dessa som hejar på ett finskt klubblag. Kom ihåg! Glimten i ögat! Skämt! OK?

Eftersom du fann mina tidigare inlägg stötande tänker jag ta bort dessa och önskar att du inte tagit allt för stor skada av dessa händelser.

Som avslutning vill jag ännu säga att jag på inget vis vill motarbeta svensk ishockey. Istället hejar jag på Modo i svensk ishockey och på Sverige i de flesta sporter såtillvida att Finland är utslaget och Finland inte blev utslaget av Sverige.

Dropkick skrev:
Ja har hållit till här ett tag nu.. Men ja har inte sett så mycket sport snack typ fotboll eller ishockey mm.
Det skulle alltid vara roligt om man fick reda på vad ni hejade på :tummenupp
Själv så är man djurgårdare :) :)
// Rickard

Mmmm...när det gäller fotboll så finns det bara en sak att säga..D.Backham :tungan / Nettan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph