Vilket låter sjukast?

Att hjärncellerna skulle kunna känna:

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag kryssade alla :tummenupp
Vad annars än hjärnan skulle känna det där?
Lilltån? Örsnibben?
Plocka bort hjärnan ska du se hur mycket som känns :D

Det är inte hjärnan som upplever känslor, lika lite som det är dina ögon som ser ljus eller dina öron som hör ljud... :tummenner

Det är ditt Jag som fångar upp signalerna via hjärnan, hjärnan fungerar bara som en länk mellan själen och den fysiska kroppens sinnesorgan! :tummenupp

HJÄRNAN fungerar som en biologisk kopplingscentral, en LÄNK mellan den medvetna själen, dvs Jaget, och den fysiska kroppens sinnesorgan. Hjärnan omvandlar och vidarebefordrar medvetandets respektive kroppens impulser...

Hjärnan är bara ett FYSISKT ORGAN, ett objekt, och objekt har inget eget medvetande...hjärnan är inte tankarna och känslorna...hjärnan processar bara själens tankar och känslor...medan Jaget/själen är själva subjektet, själva upplevaren i kroppen, den som njuter och lider av sinnesobjekten!

Medvetandet, tankar och känslor genereras givetvis av den medvetna SJÄLEN (subjektet i kroppen) och inte av omedvetna hjärnceller eller elektriska impulser i hjärnan!

Något som till sin natur är omedvetet kan ju givetvis inte generera medvetande!

OK? :tummenupp

Last edited:
det sjukaste är varken Smartmans inlägg, eller ens Smartman själv - utan hur mycket folket här på SH kan överreagera på hans närvaro. Stör det er verkligen så mycket? :va

Finns gott om andra sjuka/dumma/meningslösa trådar här på OT-forumet, och om ni ser Smartman skrivet under trådens titel behöver ni ju inte göra er besväret att kolla, eller hur?

Den här tråden har ingen framtid så låt den dö dess naturliga död helt enkelt :banana

det sjukaste är varken Smartmans inlägg, eller ens Smartman själv - utan hur mycket folket här på SH kan överreagera på hans närvaro. Stör det er verkligen så mycket? :va

Finns gott om andra sjuka/dumma/meningslösa trådar här på OT-forumet, och om ni ser Smartman skrivet under trådens titel behöver ni ju inte göra er besväret att kolla, eller hur?

Den här tråden har ingen framtid så låt den dö dess naturliga död helt enkelt :banana

Håller med.., orka bry sig liksom...:huvet
Tycker det är lite märkligt att många här inne verkar ha sån bra koll på vad som händer på tex LunarS...:va
Fast det där med "pojke 42" verkar sjukt...

Ah, en Smartman:dricka:1pajas :ätapiller-tråd! :corn :corn :corn:tummenupp

Precis vad jag har längtat efter! :2cool :2cool :2cool

Det som låter sjukast är väl om hjärncellerna skulle få kortslutning och
börja tro att dom har förstått något som dom inte fattar ett smack av och
dessutom tro att det är viktigt att dom måste sprida alla konstiga ideer som
har uppstått pga av kortslitningen till andra individer.
:näsblod :pannkyss :va :mad: :rolleyes: :) :yoparty :huvet :brinnerup :banana :fyllisar :hihi :rofl :4skrika :dummer :gråta :smasha :musik :fakta :rock :öl :mattias :slicka :whip :finger :eek: ;) :hördu :födelseda :hoppa :katt :kiss :D :ajjabajja :kulspruta :FU :6surkart :5sure :skrämd :martialar :machinegu :klappar :corn :ätapiller :wiggle :cpparty :galen :kryckor :fattartil :nurse :cdevil :såjaponken :fatta! :sissy :tomten :argpådato :2cool :skrattaåt :pangihuve :öga :pussa :Rockbanan :dricka :hoppskrat :nicka :jäs :hjälm :rullandeu :clown :angel :trött :stop :drool :1pajas :fart :sjuk :-p :trixie :skitdator :cool: :blah :tråkad :censored :krama :jisses :tummenner :bow :rodnar :zpy :hej :crash :brynad :kär :7peta :lol :3freak :( :död :glömdet :Bugar :gnissla :tungan :D :tuttar :arsele :confused: :tummenupp

Ah, en Smartman:dricka:1pajas :ätapiller-tråd! :corn :corn :corn:tummenupp

Precis vad jag har längtat efter! :2cool :2cool :2cool

Det som låter sjukast är väl om hjärncellerna skulle få kortslutning och
börja tro att dom har förstått något som dom inte fattar ett smack av och
dessutom tro att det är viktigt att dom måste sprida alla konstiga ideer som
har uppstått pga av kortslitningen till andra individer.
:näsblod :pannkyss :va :mad: :rolleyes: :) :yoparty :huvet :brinnerup :banana :fyllisar :hihi :rofl :4skrika :dummer :gråta :smasha :musik :fakta :rock :öl :mattias :slicka :whip :finger :eek: ;) :hördu :födelseda :hoppa :katt :kiss :D :ajjabajja :kulspruta :FU :6surkart :5sure :skrämd :martialar :machinegu :klappar :corn :ätapiller :wiggle :cpparty :galen :kryckor :fattartil :nurse :cdevil :såjaponken :fatta! :sissy :tomten :argpådato :2cool :skrattaåt :pangihuve :öga :pussa :Rockbanan :dricka :hoppskrat :nicka :jäs :hjälm :rullandeu :clown :angel :trött :stop :drool :1pajas :fart :sjuk :-p :trixie :skitdator :cool: :blah :tråkad :censored :krama :jisses :tummenner :bow :rodnar :zpy :hej :crash :brynad :kär :7peta :lol :3freak :( :död :glömdet :Bugar :gnissla :tungan :D :tuttar :arsele :confused: :tummenupp

Tack! :tummenupp

Jag förstår inte riktigt vad som är upprörande med tråden, är det inte ett ganska spännande filosofiskt spörsmål som tråden baseras på? "Jaget". Fast det är kanske inte riktigt rätt forum, det kan jag hålla med om och förstå.

Dock är det alldeles för mycket fredag för att jag skall kasta mig in i topicen.

/perris

Men tjena, detta är inte ett ställe att predika på och speciellt inte med snudd på mentalsjuka. Bannad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing